Banner

Tuesday, December 16, 2008

2 BaiTo????

*Jersi AJIS / Uniform peperangan*

Semalam, bermulalah baito kedua ku selepas kutip sampah iaitu 棚卸 atau nama saintifik nya stocktaking. Ala,kira stok barang yg ada kt pasaraya ke apa tapi lebih popular ngan panggilan AJIS atau menembak di kalangan student2 Malaysia di negara matahari terbit ini. Waktu berkumpul adalah 19:15 dan waktu bertolak ke medan perang ialah 19:30. Keje2 penembakan pula bermula jam 21:00. Mengikut jadual, peperangan tamat pada jam 29:15 tetapi atas beberapa masalah teknikal seperti para penembak yang keletihan n tak mampu bergerak lebih laju, peperangan berlanjutan sehingga jam 31:00. Memang letih.

Aku pulang dr medan perang ke rumah pada jam 33:00 atau pukul 9 pagi. Sampai2 je rumah terus kena bersiap utk kelas 現代文明論. Petang ade jikken lak tu. Keje menembak ini memerlukan tumpuan sepenuh jiwa raga supaya tidak berlaku kesilapan dalam pengiraan stok. Aku tak rasa ngantuk pun wat keje ni wlupon pagi2 buta tapi lebih kepada sakit kaki. Macam2 gaya duduk ada time kira stok tu.
Melakukan 2 baito memang memerlukan kesabaran & daya tahan yang tinggi. Hanya yg mampu bertahan cam aku mampu melakukannya. Hohoho....

11 comments:

kyo_9 said...

giler a mat le.. dlu time 夏休み.. orang lain dok sibuk2 baito, ko rilek jer.. skang ni orang lain sibuk2 blaja, ko baito.. siap dua lagi tu.. haha~ kumpul duit nak kahwin cepat ke? hehe

Anonymous said...

x pe ler...nanti leh le blnja...haha

nAna ezReenA said...

h0h0..kaye kaye..ahad nie blanje la yeee =P sempena baito 2 baito.. yoshhhhhh!!

aReLaN said...

saido-->hahaha...kmpl utk mse dpn la.nnt tkde la tetiba time nk pki duit,br kelam kabut nk cri.
anonymous-->spe nk dibelanja ni???
nana-->hahaha...duit gaji bln ni dh hbs byr utk trip snobod,tiket toyota cup n sbginya.tgg bln dpn la ye

MizzMiza said...

bgus2 keje..nnt blnje aku.hihi

aReLaN said...

asmiza-->yela2.ko ingtkn la ak ni.dh tua2 mkin cpt lupa.hehehe

Anonymous said...

weh lph ni aku kijo sapoh skali ngan mu
mu keno hormat aku sbb aku senpai haha

andriashirin said...

i know... kamu baito utk...

aReLaN said...

baito utk apa kak shirin????hmmm....

aReLaN said...

fareez-->senpai ku yg rajin stdy lps hbs keje.hahaha...sian molek tgk

9n0L4 said...

hohoho. mmg la mampu. org kuat lari kan. :)