Tuesday, March 16, 2010

イチゴ狩りと高尾山........

Gerak awal la konon-konon nak gi memetik strawberi. Sampai 伊勢原駅 patut naek bas kat 南口, salah naek kat 北口. Kena patah balik. Tunggu bas sekali tengok lagi sejam lebih utk next bas. At last nek la teksi. Teksi kat Jepun ni dahla boleh tahan gak mahal dia.

*Makan strawberi sampai pecah perut*

Masa setengah jam utk bayaran 1400 yen memetik & makan strawberi secukup perut aku gunakan dengan sepenuhnya. Memang kenyang. Sekali nak balik bas pon lagi sejam lebih. Decide utk jalan kaki sampai 愛甲石田駅. Bleh tahan gak la jauh dia. Nek tren lak smpai 高尾山口. Letih jalan kaki & nek tren je.

*Bukit Takao*

Sampai 高尾山口駅, terus nek la Bukit Takao tu ngan cable car. Dok lepak-lepak kat atas gunung sambil makan sandwic buatan tangan Fatin. Bleh tahan la sejuk ngan angin yang sepoi-sepoi tak reti bahasa. Dah puas, turun Bukit Takao, masuk la Trick Art Museum. Selama ni asyik tengok gambar je member-member masuk. Kali ni rasa sendiri. Cukup frust aku takleh bergambar ngan gaun lawa-lawa kat situ. Baju tak lepas lengan aku. Ketat sangat. Pakai jela baju M&M's.

*Ni je aku mampu pakai. Waaaa....*

Dah habis meronda satu muzium tu, bertolak pulang la. Singgah makan Okonomiyaki kat Machida. Sebelum balik ni, macam-macam makanan Jepun aku nak makan. Kang dah balik Malaysia tak merasa camni dh. Kalu ada sekalipon tetap takleh lawan rasa asli kat Jepun ni.

4 comments:

shAhIdA mIdi said...

haha baju m&m..
dulu xde baju tu...

aReLaN said...

tp baju tu jela ak muat nk pakai.argh

salmi dharmiza said...

eh bkn ke ade baju putera2? cam macho jek baju2 tuh. hehe

aReLaN said...

salmi->mcm ade tp sme lengan kecik je.mau koyak ak pakai.hahaha