Banner

Tuesday, October 11, 2011

PeRuBaHaN iKLiM


Semalam berlakulah perubahan iklim cukup ketara. Tapi bukan ke atas iklim dunia. Yang berubah ialah iklim dalam kilang aku apabila organisasi ditukar lagi buat kali ke berapa ntah dalam tahun ni, aku pun tak tau. Sume jabatan yang ada diwujudkan mengikut struktur organisasi Ichikoh Japan. 

Engineering Section yang berada di bawah R&D sebelum ini akhirnya menjadi satu department yang independent dan ditukar nama kepada Process Engineering. R&D sekarang meliputi Design Section & Testing and Warranty Section. Cik Mat a.k.a Matsuda yang sebelum ini menjawat jawatan GM R&D menjadi GM utk Project Management yang bertanggungjawab atas new project development. 

Menyedihkan bila 2 orang engineer ditukarkan ke Production, sorang ke Molding dan sorang lagi ke Assembly. Muka kelat je sume dibuatnya. Sapa suka tetiba kena tukar tanpa sebarang notis awal dan tanpa ditanya pada empunya diri sama ada ok atau tak. Macam-macam la skang ni. Nak sume follow Jepun, balik la Jepun. Ni Malaysia patutnya buat la cara Malaysia. Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang kerbau menguak. Ni tak, nak gak menguak dalam kandang kambing. Eeeiiii...


p/s : kalau top management baca, agak-agak teruk tak aku??Hahaha...tapi kalau top management yg Japanese baca aku memang tak kisah. Bukan diorang paham pon.

8 comments:

Anonymous said...

jadi lembu la eh orang kata bila masuk industry ni..

aReLaN said...

@ano : mmg pn.is it tak it or leave it.ssh kan keje mkn gaji ni.

kyo_9 said...

loh..
selama ni ak ingatkan cik mat tu orang melayu.. (-_-")

aReLaN said...

@saido : cik mat = matsuda, paksu = suzuki. uncle tan = tanaka (bekas MD). hahaha

[sutera kasih] said...

susah jgk ekkk kalo camtu...huuhu

aReLaN said...

@sutera kasih : nak wat cmne kita ni kuli.ikt jela kata boss.xsnggup ikt,kuar jela.hmmm

anamizu said...

haiyo..sampai cmtu ke?
pyh gak kan??
nk jd big bos pon,
pyh gak kan?? :P



luv,
cik ana

aReLaN said...

@cik ana : mmg pyh pn.bkn sng nk jd sng.jd kuli pn mslh,jd boss pn mslh.