Saturday, December 31, 2011

HaBis CuTi & ReVieW sHeRLocK HoLMes

Semalam, aku bertolak pulang ke Nilai dari Teluk Intan. Bila pikir balik, malas giler nk keje minggu depan sbb dah lama cuti ni. Aiyaa...Pastu tengok post kt fb dari member satu kilang pasal bonus, cap, senpai berenti keje dan sebagainya. Berdebar lak rasa. Walaupon duit bonus dh msuk, tapi tak tau berapa banyak bonus dapat. Start next week dah kna pakai cap la bila masuk line. Jimat duit bli gel rambut & untuk potong rambut. Panjang pon tak kisah.

Bas dijadualkan pukul 11 pagi tapi pkul 12.05 tengah hari baru sampai. Sabar jela. Bila sampai Seremban, nak naek komuter ke Nilai, komuter lak wat masalah bese, lembab. Orang dah penuh kat stesen, kena tunggu lebih kurang 40 minit baru tren sampai. Lencun aku dibuatnya. Sabar2. Sampai Nilai, setelkan ansuran moto pastu bersiap untuk wayang pukul 9.15 kat Alamanda citer Sherlock Holmes lak. So, dinner pon kat Alamanda jela. Nak cepat nye pasal, makan nasi campur jela. Habis makan pon tepat pukul 9.15.


*Dinner @ Rasa, Alamanda*


Bagi aku, aku memang kagum ngan citer Sherlock Holmes walaupun ade yang menguap berpuluh kali selang 1 seat dari aku. Intelek, sound efek yang best. Kadang2 sampai aku terpikir, citer ni yang intelek atau aku yang diperbodohkan. Hahahaha...Kebijaksanaan Sherlock Holmes dalam citer ni memang superb tapi kadang2 wat sakit hati je member dia. Walaupun bijak tapi kebijakan dia tu seyes kadang2 mendatangkan masalah. Diselit ngan sedikit komedi, takde la bosan sangat citer ni smpi minah sorang tu menguap je. Agaknya dia bosan ngan penerangan Sherlock Holmes berkenaan bnda2 yang informatif ni. 


*Baki PayPal nak kena topup balik dah ni*

Lepas habis citer tu, singgah la Dataran Nilai. Pukul 12 lebih dah, tapi ada lagi geng poco-poco kat situ dok menari ramai-ramai. Tak letih ke instructor tu dari pukul berapa lagi menari. Hampir tiap kali aku turun Dataran Nilai la ada. Makin bertambah lak tu pengikut dia. Walaupon aku reti menari poco-poco, aku tengok jela dari jauh. kang terkejut sume orang tengok aku yang berbadan camni menari. Hahahaha...


19 comments:

CekbOlat-bOlat said...

eh? berdua? dgn spe tu? wahhh kakak ipar bolat eh? heheh

aReLaN said...

@CekBolat : mestilah berdua ngan kakak ipar.hohohoh

DiDiE eLa said...

sherlock holmes best kaaaan

! AYIES ZAIMA ! said...

brader orang Teluk intan ke . aim Sg Besar .. dekat je .tehehee

nurmujahidah said...

lama tak update,, haha :D

aReLaN said...

@DiDiE eLa : mmg best.bila la malaysia leh buat cter gni ek.huhu

aReLaN said...

@ !AYIES ZAIMA! : uish..nnt ade kndri jmput la ye.hehehe

aReLaN said...

@muja : berukband spoil mood nk update. hahaha

QasehnyaRania said...

tiket ada 2..dengan sapa tu?

selamat tahun baru arelan ... =)
dapat bonus huluq mai sikit kot sini ..hihihi

aReLaN said...

@QasehnyaRania : pantang dgr bab bonus kan.hahaha..sket je pon.gi ngan spe lg klu bkn cik adik. :p
hepi new year.

nitnot said...

ho untunglah dapat tengok sherlock holmes . gua nak tengok tapi seat dah penuh harituh . gila keciwa . sobsob . HAHA

p/s ; dengan awex eh ? ehem

aReLaN said...

@nitnot : yela.ngan spe lg.nipon awal2 dh book tkut tak dpt tgk.hoho

Hanih Borhan said...

Tak sempat lagi nak tengok Sherlock Holmes. Yg sebelum ni pun, tak sempat tengok...

aReLaN said...

@Hanih Borhan : yg sblm ni pnye tu xingt lgsg dh.dh tgk hbis ke blm pn xtau.hohoho..gilah cri mse utk tgk.

anamizu kaito said...

sherlock holmes best!
ala apsal ko x poco2 skali lan? hehe







luv,
cik ana

Juliet_iRa~" said...

ahaha..apsal xjoin sekali?;p

wahh dating tgk sherlock holmes!;p

aReLaN said...

@cik ana : hahahah...kang kna gelak.my dance class teacher pn dlu tak sngka ak leh menari ngan lemah gemalai wlupon ak bdk sukan. :p

aReLaN said...

@Juliet_iRa~" : sye pemalu orgnya dpn org rmi.hahaha

Aiya Hassan said...

untunglah dapat tenguk movie
kta?
emm. final pulakk