Friday, March 20, 2009

CuTi-CuTi MaLaYsia ePiSoD 2

Hari Sabtu, 21 Februari 2009 barulah aku pulang ke rumah baruku di Teluk Intan. Agak besar la gak dengan 4 bilik tidur & setiap satu bilik tu ada 1 bilik air. Selama ni rumah aku ada banyak pokok & ayam sbb kawasan kampung. Kadang2 rasa cam dok kebun lak sbb ada pokok pisang, tebu, nangka, ubi, pandan, roselle, pokok bunga etc. Ayam pulak bukan men banyak lagi. Tapi bila pindah rumah baru, teres 2 tingkat ni, ada pokok orkid & kucing lak. Sebelum ni kitorang tak bela kucing sbb ramai yang alahan kat kucing. Family aku ada sejarah lelah tp dh besar2 & keaktifan dalam sukan menyebabkan lelah tu hilang. Sebab tu tak sume leh tahan ngan kehadiran kucing.

Aku dok rumah seminggu je. Renew lesen, gi tengok Sukan Tahunan sekolah mak aku ngajar, makan tdo je. Nak kuar jalan2 tak kenal tempat. Member lak takde. Tenet pon tak pasang lagi. Memang aku menternak lemak habis-habisan kat rumah. Mak aku kalu tiap kali aku balik, memang masak kaw2 la.

Tapi ada satu benda sedih berlaku kat aku. Hard disk aku terhempas menyebabkan sume data berharga dalamnya takleh dibaca. Paling aku sayang, gambar2 sepanjang JAD's Life milik aku yang aku kumpul dari member2 JAD laen & sensei. Mana la aku nak cari balik sume gambar tu. Kalu kat JAD dulu senang la nak mintak sbb dekat je. Bila dah dok Jepun ni, takkan la aku nak gi rumah sorang2 mintak koleksi gambar JAD yg masing2 ada. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...............

4 comments:

kyo_9 said...

huhu.. ak paham perasaan ko.. rasa cam separuh life ko cam hilang camtu saja kan? dlu waktu nak format laptop, ak pernah terdelete partition yg simpan sumer fail simpanan ak termasuk report2, gambar2.. memang giler aa waktu tuh.. huhu~

aReLaN said...

tau pon.ak rela habis duit utk wat data recovery utk dptkn blk sme koleksi gmbr ak.tp dgr citer dr snpai yg prnh buat data recovery tu,dia kna cas 30man yen.waaaaaa.....

Mr P said...

sian gle..gambr jad ilang cm2 je..asal x g lowyat je ari 2


tagged..

aReLaN said...

Mr P->sudahku pegi ke lowyat tp disebabkan hard disk ku adalah company packaging,takleh bkk sng2.org2 lowyat tak brani.hahaha