Banner

Wednesday, May 20, 2009

BeRakHiRnYa PeRJuaNgaN KaNTou JiDousYa Ku....

Jam 10 pagi, aku menaiki tren menuju ke tempat temuduga 関東自動車工業 (Kantou Autoworks) yg terletak di pekan 追浜(Oppama), 1 jam setengah dr stesen tren tmpat tgglku. Disebabkan aku tak knal kt mne tmpt interview,maka aku pn mengekori seorang lelaki berpakaian sut lengkap kencana seorang calon temuduga macam aku. Punya la jauh tempat tu. Naik dekat 300 anak tangga gak la. Sampai je depan bangunan syarikat, termengah-mengah aku & ketiak aku telah pon menangis.



Masuk je bangunan tu,kena tanggalkan kasut,pakai selipar yg disediakan,amek tag nama masing2 & masuk ke bilik menunggu. Aku nye giliran adalah yg kedua selepas member research lab aku. Bila smpi giliran aku, darah gemuruh aku mula meresap ke segenap pelusuk tubuh ku. Temuduga stage pertama ini adalah dlm bentuk 2 vs 2, 2 calon berhadapan 2 penemuduga. Masa temeuduga 15 minit lebih kurang. Ada 3 stage interview utk syarikat ni. Soalan dia kacang je tp disebabkan pengaruh sorg bangsa Jepun yg ditemuduga bersama aku menyebabkan aku tambah gelisah. Dia jawab slumber & laju semacam je. Lancar tanpa cacat cela. Aku pn tercakap laju sampaikan aku sndri tak paham apa aku dh terlepas cakap.

15 minit tamat. Aku dan Jepun itu keluar dri bili interview. Aku penuhkan borang kaji selidik & terus balik, singgah makan kat kedai makan Fatin. Hohoho....pastu balik rumah. Sebelum tido aku check la balik emel aku. Ade la emel dr syarikat tu mengatakan aku tak lepas 1st stage. Sabar jela. Perjuangan Kantou Autowork aku dh habis tapi perjuangan mencari kerja ku masih belum selesai. Masih banyak lagi perlu aku tempuhi & dapat aku belajar dr job hunting kat negara matahari terbit ni. Esok kena gi Tokyo lak area 浜松町 utk アルトナ会社説明会. Ganbare Matle!!!!!


2 comments:

Edi Azali Hadzri said...

Ganbare matle.. ganbare.. kalu dapat kerja sini leh belanja aku makan.. har har

aReLaN said...

edi->klu ak dpt keje kt nihon,insya-ALLAH aku blnje sme makan.hohoho