Banner

Wednesday, July 22, 2009

TaNggaL 22 JuLai 2009

Hari ini,genap la umur seorang member ku iaitu Siti Shafiqah binti Ahmad Shaharuddin a.k.a. Kak CT. Hepi birthday la ye Kak CT oi. Dia ni memang slalu kena usik je kt JAD ni. Tapi post kali ini bukan berkenaan Kak CT. Sori la ye.

Hari ini, berlakunya fenomena gerhana matahari yg merupakan gerhana matahari terpanjang abad 21 yg mampu disaksikan penduduk Asia. Tapi disebabkan hari ini mendung, maka kebarangkalian utk melihat nye agak tipis terutamanya di area Kantou ini. Lepas habis kelas basketball terakhir semester ini, aku tengok kat luar dewan still cam bese je. Takde pape yg menarik. Tapi ramai student Tokai dok kat luar bangunan siap ngan spek khas semata2 nak tengok gerhana.



Tapi awan yg tebal melindungi penglihatan kami. Aku pn juz dapat tengok kejap je bila awan berlalu pergi melintasi gerhana tu. Tupon bukan time penuh. Tapi kira ok la dapat gak tengok gerhana matahari. Ingat nk solat sunat gerhana tapi tak ingat cara. Sebelum ni pernah je wat solat gerhana sempena gerhana bulan time dok MAIS dulu.

Tapi aku gi Masjid Shah Alam la sbb mmg tak tau cara. Bila sampai tu orang dah start solat. KItorang berlari2 masuk masjid.
Seingat aku, takde sujud. 2 rakaat tapi sme berdiri je. Lepas rukuk, diri balik & ade baca surah kalu tak silap aku. Time tu gak la ade sket perang sbb ade budak suruh wat kt surau MAIS ngan budak2 ni. Masalahnya kalu reti takpe gak. Ni men bedal je solat gerhana cam solat sunat 2 rakaat laen pe kes kan. Hmmmm.....Rela berlari ngan kain pelekat gi Masjid Shah Alam time tu.Huhuhu....

2 comments:

fareez said...

haha natsukashii gilo...gi masjid shah alam make moreh usha awek kacuk jah byk aku raso

aReLaN said...

fareez->tu pn btul gk.tu sme nikmat dunia.hahaha