Tuesday, August 11, 2009

aHaD YaNg PaNJaNg

Masa dijanjikan jam 8.30 pagi. Aku knfem2 la pkol 8.25 dh datang rumah budak2 ni. Skali tengok sorang je baru mandi. Sasuga dana. Last-last gerak pukul 10 lebih. Destinasi kali ini 五合目 iaitu bahagian paling tinggi 富士山 yang mampu dinaiki dengan kereta. Perjalanan memang makan masa sampaikan keta Shairam leh salah jalan dan terpaksa memecut sehingga kelajuan 150 km/jam hingga menyebabkan polis Jepun menahannya. Nasib bek lepas je.
*Air sejuk tak menahan*

*Perut Apiz mereput*

*Kaum Hawa yang ikut serta + Fiela*

Mula-mula cam tak jd nek 五合目 sebab jalan ditutup utk kenderaan persendirian. Kitorang pn amek keputusan gi 忍野八海. Air dari 富士山 memang sejuk kaw2. Dia suruh test letak 30 saat. Aku bantai 45 saat. Hilang deria sentuh aku jap. Round-round cari seouvenir & makan pastu gerak ke kereta masing-masing.

*Kami di 五合目*

Pastu decide utk nek 五合目 balik. Kitorang terpaksa park keta pastu naek bas yg disediakan. Kena titik 1700 yen. On the way tu jmpe rusa lgi tu. Makan mse gak rupanya nek 五合目tu. Sampai kt 五合目 langsung tak nampak pape sbb kabus tebal. Sejuk la gak walaupun skang ni summer. Dah pusa meronda, nek bas turun balik & menuju kampung halaman. Sebelum tu singgah jap la kt Saizeriya sbb masing-masing dah lapar. Habis makan balik la. Esok nya aku baito lagi. Aduh.....

2 comments:

aku::semut::merah said...

bestnyo g Fuji san
nati sapa nihon
leh bwk kouhai g jalan2

aReLaN said...

gee->mslhnye mcm xsmpt bwk jln2 je sbb dh kna blik utk keje.waaaaaaaaa