Monday, October 12, 2009

saMBuTaN KeMeRDeKaaN & aiDiLFiTRi MsaJ+KuJ

*1st time aku smpai embassy*

11 Oktober, kami warga Kantou menghadiri Majlis Sambutan Kemerdekaan ke-52 dan Aidilfitri anjuran bersama MSAJ & KUJ bertempat di Kedutaan Besar Malaysia di Shibuya. Majlis start dr pagi lg dan dijadualkan berakhir jam 4 ptg. Sesi pagi adalah Sambutan Kemerdekaan yg penuh ngan acara kebudayaan & patriotik. Diserikan dgn pelbagai jenis tarian tradisional, nyanyian lagu patriotik, bacaan esei & sbgnya.

*Tarian pembukaan*



Dah hbis majlis tu, sesi petang disambung ngan sambutan Aidilfitri lak dimulakan ngan jamuan. Memang tu pn sbnrnya yg kami nanti-nantikan dari pagi. Maklum la sme perut kosong lg. Tahan je perut smpi ke tengah hari. Juadah yg disediakan sedap gak la. Hajat di hati ingin menambah tp malas lak nk beratur panjang. Acara diteruskan ngan tarian smpena Aidilfitri, cabutan bertuah & pertandingan menganyam ketupat.

*Pose di taman*

Kitorang sebenarnya malas nk tunggu smpi ke akhir majlis. Habis je cabutan bertuah terus berangkat pulang ke Tokai tp bukan terus menuju ke rumah pn. Singgah 戸川公園 & purikura sket baru blik. Rehat jap kat rumah pastu gerak makan. Matlamat pertama Taj tp tutup lak. Gi Bismillah. Tupon tutup gk. Nasib bek Sheera & Becko g snggah kedai halal jap. Dia gtau la pasal satu lg kedai mknn India yg halal gk. Sakura namanya. Dekat ngan 本厚木駅. 5minit jalan pn dh leh smpi.

Makanan dia mmg best dan takde la mahal sgt. Memang berbaloi. Rancangan asal utk berkaraoke terpaksa dicancel sbb masing-masing dah letih sgt hr ni. Balik rumah terus la jwbnya.

2 comments:

kyo_9 said...

boo Roy boo~

aReLaN said...

ak tkleh boo roy gk ni sbb tmpg keta dia.hahaha