Banner

Tuesday, December 15, 2009

献血 (Blood Donation) ->Naek Darah

Hari ni patutnya gi 入間 ngan bdk lab sbb ktorg cuti hr Selasa tp sebab malas nk bazirkan duit gtu je, aku amek keputusan gi dai & derma darah. Pagi lg aku dah datang tp tkde org lak kt bas dia tu. Gilah solat & makan dulu.

Dalam pukul 3, aku gi skali lagi kt bas tu & utk pertama kalinya aku lepas kriteria yg diperlukan utk derma darah. Sebelum ni asyik fail je sebab tak makan atau tak cukup tido. Kali ni ALHAMDULILLAH. Tunggu jap & tibalah giliran aku. Punyalah hepi. So, relax jela time darah kena amek tu. Tetiba makcik nurse tu cakap darah aku tak nak kuar. Dah berenti. Aku pun blur. Leh ke darah berenti tetiba xnk kuar.

Ngan hampanya aku kuar dari bas tu. Tapi aku tetap dikira menderma la walau hanya sekadar 80 ml. Hahaha...Banyak bnda dapat bler derma darah ni tp cup noodle lak dia bg. Knfem2 la xleh makan. Disebabkan dpt derma sket je, nurse kata aku leh je wat cam bese. Nak men lasak2 ke apa.

*Souvenir derma darah sebelum aku naek darah*

Dapat mesej ajak men badminton pukul 5. Balik la aku. Pukul 4.30 lg dh ready tunggu driver datang amek je. Pukul 5.30 tak smpai gak lagi. Skali msuk mesej cakp badminton cancel, men futsal la plak. Memang menyirap la darah aku yg tak sempat derma td. At least klu nak cancel, gtau la awal-awal. Tolong la jgn wat gini kt aku. Bab waktu & janji ni tolong la tepati. Kalu tak memang sampai mati pn aku ssh nk trima....

2 comments:

MizzMiza said...

uuish.byknye bnde dpt klu derma darah ek

aReLaN said...

tau tkpe.tp alangkah baeknya klu dpt megi yg leh mkn.waaaaaa