Banner

Wednesday, February 17, 2010

発表会&卒業記念パーティ

16 Februari 2010, tarikh keramat utk aku & majoriti bdk Tokai kerana tarikh ini kami menghadapi 卒研発表(FYP Presentation). Aku menuju ke lab seawal jam 8 pagi, berkumpul bersama member lab sebelum ke 発表会場. Taklimat presentation bermula jam 9 pagi dan presentation pertama dimulakan jam 9.20. Setiap group menyampaikan presentation dalam tempoh 20 minit (10 minit present + 10 minit Q&A). Group aku no 7, pukul 11.20 baru present. Memang lama nak tunggu.

*発表中*

Sampai giliran, start la menggeletar. Memang fobia cakap depan orang ramai ni. Nasib baek group ak 5 orang. Sorang cakap sikit2 je. Time kena soal langsung tak dapat jawab sebab 先生 len tnya perkara di luar kajian kami. Nasib baek 先生 aku sapot. Habis present takleh balik gak. Kena tunggu sampai habis sume. Lepas lunch smbung. Dalam pukul 2.20 petang tamat sume presentation 会場 aku.


*動力機械工学科卒業記念パーティ*

Lepak lab jap pastu ingat nak balik. Singgah Doutoor dalam 大学 pastu g kt bangungan 発表 td sbb bdk 電気電子 tak hbis lagi. Habis tu lepak la sembang2 psl happyou masing-masing. Pastu aku gerak ke Loisir Hotel utk 動力機械工学科卒業記念パーティ.

*Sebahagian budak gakka aku ngan sensei yang hadir*

Start pukul 6 ngan ucapan serta kampai dari 先生 lab aku yg memang terkenal ngan kuat minum. Pastu meratah makanan. Nasib bek ade je benda leh makan. Sushi, nasi, seafood dll. Kenyang perut. Alang-alang bayar 8000 yen. Bek mkn sepuas hati.

*Hadiah bingo yang lumayan*

Pastu ada game bingo lak. Hadiah dahsyat. PSP, PS3, TV Regza, RC Helicopter, sex toy pon ade. Nilah kalu satu gakka dgn kekuatan anggota 206 orang, sorang je pompuan. Patut la kena bayar smpai 8000 yen. Tapi malang nasib, satu benda pon aku tak dapat. Memang letih la satu hari ni. Majlis habis pukul 8. Lepak jap Saizer ngan 3 org lg Melayu gakka aku sbb diorg dtg lmbat party. Tak sempat nak makan. Datang ngan keta. Nasib bek aku ikut bdk lab datang nek tren je.

*Sebahagian budak lab aku ngan sensei 8/13*

高本研のみなさん、この一年間本当にお疲れ様です。特にエンジン班の皆さん、みんなの力で最後まで行けた。そろそろ卒業式だよね。みんなさんからいろいろ教えてくれたり励ましてくれたり旅に行ったり、心込めてありがとうございます。この後も社会人として頑張ろうぜ。

No comments: