Banner

Monday, April 5, 2010

LaGi SeMiNggu

Lagi seminggu je lagi nak masuk keje. Aku tak tau nak cakap pe aku rasa skang ni. Selalu gak pikir, leh ke aku jadi engineer ni. Tahan ke aku??Hmm...Seyesly aku memang lemah keje guna mental ni. Bila mental aku letih, aku memang dalam worst condition la. Kalu fizikal letih, aku tahan je.

Weekend lepas lepak TBP sbb banyak benda kena buat kat KL tu. Hari Jumaat gerak gi KL, lapor diri lagi skali kt YPM Wisma Goldhill. Aku bagi jeolak sume dokumen dia nak walaupun hakikatnya thesis aku tu yg outdated, siap ngan data senpai lg. Hahahaha....

Hari Sabtu pagi, gerak g kenduri kawen Shahrin & Farah. Aku cam bese la, nek public transport Malaysia paling gampang iaitu Komuter. Lambat satu hal. Penumpang pun satu hal. Aku bkn apa. Kalu men tolak2, kesian kat korang. Ade je lenyek kna ngan aku. Sampai KL Sentral, breakfast kat McD smbil usha awek cashier comel ditambah ngan ramai gaijin len sbb weekend ni F1.

Pastu nek tren RapidKL smpi la Jelatek. Amek teksi g venue kenduri. Start pukul 12, tp kitorang smpai pukul 11.30 lg. Lepak, makan2. Antara VIP JAD yg hadir ialah aku, Mangat, Niku selaku pengapit serta pasangan, Azhar, Shidee, Ain kecik, newly wed Sheera Becko, Daus, Pijie, Pok Jat & pasangannya, Pakcik Tahir, Ishimatsu sensei, Mizuno sensei serta sensei Kinki yg aku tak ingat nama.(sori sensei).

Habis mentekedarah & bergambar, aku, Mangat, Daus & Piji lepak rumah Pakcik Tahir jap, pastu g la eye mo mata sket kt Kay-Eru-Shi-Shi. Makan malam kt KL Sentral, jmpa lak awek cashier comel pg td. Berpisah kat stu. Aku nek bas balik TBP tp salah bas. Pakcik bas tu lah salah gitau. Daimp....Malamnya kuar tengok bola & makan bersama Yusuke & Azhar.

Ahad, pagi2 lagi dah gerak gi Nilai, tengok bakal apartment aku. Indah khabar dari rupa. Swimming pool mampu membunuh ade la. Security pn fail. Tapi tak kisah la. Hidup sorang diri di Nilai Perdana Kondominium ngan sewa RM360 sebulan. Pastu gerak g Melaka lak, kenduri pihak Shahrin. Habis kenduri, bajet nak makan ikan bakar tp hajat tak kesampaian sbb nak kena kejar flight Yusuke. Kedai ikan bakar pukul 6 baru bukak. Terus gi KLIA. Nak singgah Alamanda sbb awal sgt lak rsenya smpai KLIA. Tapi tetiba sangkut akibat kesesakan lalu lintas di area Litar Sepang sbb F1 baru habis.

Gi makan, pastu hantar Yusuke. Aku balik TBP. Esoknya lawat Unisel, jmpe sensei. Petang balik rumah....Lembik dow


7 comments:

MizzMiza said...

Selamat bekerja!!
jadi shakaijin la kite..keh3

mr D said...

ko nk drive gi keje nek ape???...takkan kayuh beskal beb...

aReLaN said...

as->yezza.ganbarou para shakaijin

mangat->ak jogging tiap pg g keje.hahah

kyo_9 said...

pergh.. duduk sorang ke lepas nih?
bebila ak turun nilai kang leh tumpang sekaki.. huhu~

aReLaN said...

saido->leh sgt.ak sediakan perkhidmatan teksi utk spe2 yg blik msia ble2 nnt.hahaha

Anonymous said...

pehhh...usha awek comel tu..knp xngorat trus je =p
-->katak

aReLaN said...

ano->ak nk bg can kt mangat yg single lg tp mangat pn wat dunno je.hahaha