Banner

Sunday, April 11, 2010

NeW sTaGe oF LiFe

Mulai dari hari ini, aku memulakan hidup baru bersendirian, pertama kali dalam bidupku di Kondominium Nilai Perdana. Menyewa dengan sewa RM360 sebulan. Esok aku mula bekerja sebagai seorang Jurutera di Ichikoh Malaysia.

Gi keje nek motor je. Nak beli keta tp masalahnya aku tak minat drive. Lepas dapat lesen, 2 kali je aku pernah drive. Aku lagi suka merempit gi mana2. Tak kisah la orang kata bahaya ke apa. Nek motor dalam 15 minit pn tak sampai dari rumah ke kilang. Tapi hidupku agak bosan dok dalam sebuah apartment sorang2 gni. Member pn takde klu nak melepak ke apa.

Kalu lama-lama gini, mau mati kebosanan aku kat sni. Duit dah habis ribu-ribu utk mula hidup baru ni. Motor Legenda ZR pn dah kna RM5800. AKu bayar cash trus. Tak minat la hutang-hutang ni. Selagi mampu bayar, aku bayar je. Kepada member-member area Selangor & KL tu, ade pape gitau la ye. Jangan biar aku kesunyian kat sni.Wuuuuu

7 comments:

kyo_9 said...

dah stat keje esok, sure ramai jer member baru ko dpt.. cam mane leh kesunyian sedangkan Allah dan para malaikat sentiasa bersama kita?

huhu, amik ko ayat usrah sketttt=
gud luck aa syakaijin!
dah kaya sok jangan lupe ak~

Anonymous said...

ko tak risau ke kawan2 ko yang masuk usrah tuh cam sesat sedikit?Ntah apa2 ntah dorang ajar dalam tuh.dorang cam kena buat@boleh buat macam2 atas nama Islam dan dakwah?

MizzMiza said...

selamat bekerja!!
alaahh..area selangor,kl,ramai je budak2 kite..hehe

aReLaN said...

saido n ano->relax2 sudah.

as->pe lg.jom la merenderk.hahaha

anonymousgaklah said...

kalau rasa yg budak usrah bawak bertentangan dgn quran dan sunnah,tolak jer jauh2, but if you do not have enough ilmu, saya nasihatkan jangan kutuk cmtuh orang yang bwk Islam, it is Allah who judge the people's act, my friend.i dare to say that what have u done is wrong, anonymous, coz u cannnot tell someone is 'sesat' easily.

matcool said...

haha..senang2 jer ko cakap orang sesat eh ustaz anonymous,

noaz said...

sem depan syam smbung shah alam.. ajak ar die lepak... hahah