Banner

Sunday, December 5, 2010

TRaGeDi DiseMBeR......

Semalam memang penuh kenangan. Ada tournament futsal CEO Cup YPM kat Sports Planet Shah Alam. Gerak pukul 8.30 dari rumah Keri. Tournament start pukul 9. Dah agak dah bdk2 ni knfem lambat. Hantar dok Jepun berpuluh tahun pon, mentaliti tetap sama. Kalau tau aku cakap je kick-off pukul 7. Shahril Sensei berkali-kali call tnye bila nak sampai sebab dah pukul 9 lbih pun takde sorang player kitorang datang.

Lepas je tol Batu 3, tetiba Caldina Keri takleh gerak sebab minyak habis. Keri nak gi topup minyak tapi takkan la aku nak dok ngan bini dia. Aku lari la start dari nak naek flyover situ sampai stesen minyak Esso depan TBP, tapi malangnya letrik takde so minyak tkleh topup. Tapi pekerja kat situ berbesar hati tolong bawak aku topup minyak kat Petronas depan sket. Time kasih banyak. Sampai kat keta, baru perasan ade Petronas kat belakang tpi arah bertentangan la.

Call sorg player, tengah best tido lagi. Memang star. Call lagi sorang, dia ingatkan tournament malam. Secara logiknya, JAD tak pernah buat taikai futsal waktu malam. Lagi sorang star. Sampai je kat venue, kitorang dapat kalah free 2 match sebab lambat sangat. Kena menang baki 3 match tapi hanya mampu ser 1 kali & kalah lagi 2 match. Wat malu bekas juara je. Budak2 laen maen tak sampai 5 minit dah berpinar mata. Tulah, cakap besar lagi korang. Padahal dah bertahun tak maen nak gak bajet power.

Jadi keeper 1 match tu pn aku dah tensen giler. Aku jd keeper, defender lak tkleh nak backup cam time aku jd defender. Koyak lutut aku & seliuh pergelangan kaki tpi tu pon aku rasa aku lagi byk lari banding ngan korang yg tak injured. Pas futsal lepak minum air, sembang2, g Bangi jap pastu g Alamanda. Layan karok 3 jam pastu balik rumah. Sampai rumah pukul 3 pagi. Check beg sukan aku, ada benda hilang. Tanya budak len & sensei tapi takde. Baru aku teringat maybe aku tertinggal dalam bilik air lepas mandi kt tempat futsal Jersi ori Malaysia skali ngan short bernilai RM308 lesap je.

Tunggu je call dari Sports Planet kot-kot ade. Tapi seyes tak letak harapan tinggi. Sape nak bg balik barang gtu. Sabar jela.........Hari ni, Ahad datang keje ngan terhincut-hincut. Esok pn belum tentu leh gerak cam bese lagi....

2 comments:

~:.LiNi.:~ said...

senpai...odajini..sbar je la ek..pasti ade hikmah nye...insyaAllah =)

HFX said...

kalau jepun brg ko 99% akan dpt jumpa balik huhuhu