Tuesday, May 17, 2011

TeiDeN.....

Semalam, sampai je Ichikoh, tengok satu kilang bergelap. Sume dok kat kantin je pagi tu. Pastu baru aku tau rupa-rupanya transformer Ichikoh terbakar menyebabkan satu kilang terputus bekalan elektrik. Dengan kata letrik putus pukul 2.30 pagi lagi so line stop. Dalam pukul 6 lebih kurang, transformer terbakar. So, countermeasure nya terpaksa la panggil specialist from TNB & menurut kata beliau dalam 5 hari baru leh pulih sepenuhnya.

So, as for our temporary countermeasure, we rent two generators from TNB costing about RM45k per day (24 hours) to support our production. Mula-mula management told us to wait until 9.30 am for decision either we could go back home or stay. But, we waited until noon without any announcement wut so eva from them.


Production started after lunch, with only Assembly A running mostly for the new model but with no air cond. So hot for us especially for me. I sweat like hell standing by the LED robot. Kuyup baju aku dibuatnya. Dahla robot tu buat hal je, xpernah pn ade satu hari yang betul-betul aman tanpa sebarang bunyi NG buzzer. Hajat di hati sume nak buat farewell utk Shahril hari ni yang berenti tapi tak dapek. 


Bila la ko nak stabil wahai LED robot woi. Harga cecah juta tapi problem pn berjuta-juta lemon la jugak.Adoi hai

2 comments:

kyo_9 said...

fuh.. ingatkan shahril sensei nk berhenti tadi.. -_-"

aReLaN said...

ni shahril snpai tmpt ak keje la.hahaha...setahun ak kt sni dh brp rmi org berenti ak pn takleh nk kira dh.