Banner

Wednesday, July 20, 2011

MaLaNg BeTuL....

Habis je keje terus gi Taman Awam Nilai nak maen basketball. Misi membakar lemak mesti diteruskan. Tapi yang tak bestnya, air botol aku bawak, dia nye penutup longgar. Air pon keluar la membasahi beg aku dan dalam beg aku ada iPod touch & camera Lumix aku. Habis la melayang duit aku nak repair dua2 tu kalau rosak. Tapi langkah2 awal aku amek jela thru tips yg diajar kat forum, youtube dan sebagainya.

 Contohnya, bukak sume pintu msuk yang ada, kuarkan bateri & memori kad, jangan on, letak dalam beras atau silika gel utk serap air. Tapi sume tu makan masa sket la. Kena tunggu 2-3 ari gak kot baru betul2 ok. Kalau tak ok gak, terpaksa la hantar kedai repair. Memang melayang la duit aku lagi kalau nak kena repair. Dahla iPod & kamera aku tu dari Jepun. Kamera tu lak memang takde sepatah pon perkataan Inggeris. Sume in Japanese. Ya ALLAH, tolong la hambamu ini. 


Ada sapa-sapa pernah jadi kes gini tak??Leh bagi tips camne nak buat sebelum aku amek jalan hantar kedai utk repair??

4 comments:

Anonymous said...

masa kat JAD dulu,denshi jisyo aku pernah jatuh tenggelam ke dasar kolam air.dalam gak ah.
cam ko gak, aku bukak bateri dan panel2.. jemur kat matahari sehari dua..
pastu ok.

-Edi-

aReLaN said...

hahaha...cter jisho jatuh kolam tu mmg ak tau.ckup femes.

kyo_9 said...

first time ak dgr kes kamus edi tuh.. boleh la bagitau kt sumer kouhai ntk berjaga2 lepas nih.. (lol)

yup, PSP ak yg jatuh dalam lubang jamban gara2 main PSP time tengah melabur pon leh digunakan semula selepas dibiarkan camtu jer selama beberapa hari.. mujur ak dah flash siap2 sebelum PSP tu jatuh.. nasib baik bau pon hilang.. haha~

aReLaN said...

klu tak flush lg la kan,ko amek tak blik ko nye psp tu????hahaha