Banner

Saturday, August 13, 2011

CoNTesT???

Aku selalu masuk peraduan yang ada kat surat khabar, internet dan sebagainya. Tupon hanya untuk suka-suka je. Aku hanya pernah memang sekali je. Tupon hadiah keychain dalam Peraduan Cornetto. Tapi bila buka website pasal peraduan yang ada kat Malaysia cam offerstation, aku cukup terkejut ngan certain people yang comment kat situ.

They are like a bunch of people fully dedicated to contests. Memang gigih gile la. Banyak tips & taktik diorang pakai. Contohnya:

1) Kumpul segala jenis bukti pembelian walaupon time tu takde pape peraduan pon so dat bila tetiba ade contest related to the products they already kept their proof of purchase, takde la kelam kabut nak gi cari sebab stok dah banyak.

2) Cari macam-macam sumber like selongkar tong sampah, mintak ngan jiran, family, member, orang-orang kedai makan ke apa. Tapi memang ko kena buat muka tak malu la nak mintak. Nasib korang baek, diorang bagi. Kalau tak, kena beli la ngan diorang.

3) Bila dah terkumpul sume bukti pembelian & ada contest, jangan terburu2 nak hantar terus borang tu. Hantar secara bundle banyak-banyak secara serentak. Nak power lagi, jangan gi kat satu pejabat pos je. Gi hantar kat laen2 pejabat pos atau pusat kutipan. Bila korang hantar secara bundle, dia sampai kat pengajur pon dekat2 la. So, bila cabutan tu yang mana ikut penyertaan ke berapa pe sume tu, possibility utk dapat hadiah akan meningkat.

Tulah antara tips yang some of them bagi. Aku cukup respek ngan diorang. Siap menang banyak kali & banyak contest lak tu. kadang-kadang dah target nak hadiah yang mana satu. Nampak gaya, kalau camnilah hakikat sebenar masuk contest ke apa, jangan harap la orang masuk suka-suka cam aku ni leh menang. Hahahah

2 comments:

kyo_9 said...

perghhhhh..
ni rupa nye taktik pemenang..

aReLaN said...

saido->kalau la aku baito kutip smph kt nihon lg n nihon pn byk contest cmtu,mmg hbis la sme sampah aku selongkar.hahaha