Monday, August 1, 2011

RaMaDHaN TiBa LaGi...

Tiap-tiap tahun mesti tercongok depan tv tunggu muka pakcik yg bese umumkan pasal puasa & raya tapi tahun ni bukan muka dia dah yang kuar. Dah terbiasa ngan muka dia sejak kecik tetiba dah tukar orang, hilang seri lak rasanya. Hoho...

Papepon, hari ni sume umat Islam di Malaysia dan negara-negara laen mula memasuki Ramadhan al-Mubarak menandakan berpuasanya kita selama sebulan. Tapi ingat, bukan puasa makan minum je, serba serbi kena puasa. Dan aku memulakan Ramadhan aku tahun ni di Teluk Intan. Bercuti selama 5 hari dari Sabtu lepas sampai la Rabu ni. Nikmat puasa kat rumah memang laen banding ngan puasa sorang-sorang kt Nilai tu. 

Papepon, selamat berpuasa aku ucapkan buat sume member beragama Islam walau di mana jua anda berada. Tertarik ngan kat Ustaz Akil Hayy dalam rancangan Cubaan kat Astro Oasis,"Jangan tunggu sampai jadi ustaz, yang penting bila kita nak start". Selamat beramal ye sume. Moga Ramadhan kali ini lebih bermakna dari yang sebelum ini. Jazzakallah...

2 comments:

kyo_9 said...

"Jangan tunggu sampai jadi ustaz, yang penting bila kita nak start"

haha..
深イイ giler..
selamat berbuka bro!

aReLaN said...

saido->ak pn bler dgr kt tv tu pn menusuk kalbu je rse ayat tu.hahaha...slmt berpuasa gk