Sunday, October 23, 2011

KeHiLaNgan BuaT suKaN PeRMoToRaN..

*Dan Wheldon*

Isnin lepas, dunia dikejutkan ngan kematian pelumba British, Dan Wheldon dalam perlumbaan Indycar yang berlangsung di Litar Las Vegas Motor Speedway setelah terlibat dalam kemalangan yang mambabitkan 15 buah kereta. Hari ni lak, dunia permotoran kehilangan seorang lagi pelumba berbakat apabila penunggang Itali dari pasukan San Carlo Honda Gresini, Marco Simoncelli maut dalam perlumbaan MotoGP di Litar Antarabangsa Sepang petang tadi. Simoncelli mati setelah terjatuh bersama motosikalnya dan kepalanya dirempuh oleh 2 pelumba lain. 

*Detik cemas, video banyak kat youtube*

 *Marco Simoncelli, 1987-2011*

Helmet hancur tu. Dah pakai cukup ngan keselamatan sekalipun, kalau dah ajal takleh nak buat apa la. Umur baru 24 tahun, sama macam aku. Ajal memang tak kenal usia. So, buat sume penunggang dan pemandu di luar sana, berhati-hati lah di mana saja anda berada. Pesanan ini juga ditujukan untuk diri sendiri yang selalu orang cakap bawak moto macam pelesit. Hmmmm

4 comments:

adwafarahin said...

haaa elok tu igtkan dri sendri
dri ini juga kene slalu di ingatkan
,bw moto suke sgt berkhayal -___-"

*rest in peace!

aReLaN said...

@adwa:cmne berkhayal time nek moto??ajar leh??hahaha

ct N honey said...

dah ajalnya..

aReLaN said...

@ct N honey :yup,ajal xkre kt mne2,umur brapa.klu dh smpi wktu,kna pegi jua