Banner

Monday, October 3, 2011

MeNuJu QuaRTeR FiNaL

Berakhirnya peringkat kumpulan Rugby World Cup (RWC 2011) semalam, maka dengan ini bermulalah saingan peringkat suku akhir antara 8 pasukan terbaik di peringkat kumpulan. New Zealand & France dari Pool A, England & Argentina dari Pool B, Ireland & Australia dari Pool C serta South Africa & Wales dari Pool D. Perlawanan peringkat suku akhir akan berlansung pada 8 & 9 Oktober ini. Perlawanan tumpuan bagi aku adalah antara SA Springboks menentang Australia Wallabies.

*Peringkat suku akhir*

Malang buat peminat pasukan NZ All Blacks seperti aku apabila kehilangan fly half terkemuka, Daniel Carter yang mengalami 'groin injury' semasa sesi latihan bersama pasukan. Dengan kecederaan serius itu, Carter terpaksa melupakan saingan RWC 2011 ini dan tempatnya bakal digantikan oleh Colin Slade.

*Colin Slade yang bakal menggantikan Carter*

*Carter tersungkur selepas melakukan sepakan semasa sesi latihan pasukan*

Carter merupakan pemegang rekod selaku top point scorer dalam arena ragbi antarabangsa menewaskan Johny Wilkinson dari England. Sehingga 25 September 2011, Carter telah memenangi 85 caps bersama All Blacks dan menyumbang 1250 mata (25 tries, 224 conversions, 215 penalties & 4 drop goals) . Sumber diperoleh dari wikipedia. Seorang left-footer (macam aku), cukup superb ngan sepakan dia. 

Papepon gudlark buat All Blacks walaupun tanpa kelibat Daniel Carter. Ka mate ka mate kora!!!

5 comments:

roha said...

Salam arelan, x tau apa2 pasal rugbi ni hehe.
okeh, berkaitan dgn soalan u tu. Nak jual sng je. Klau beli public gold, jual balik dgn public gold la ikut hrga dlm website tu. Mcm tu juga kalau beli kat bank, boleh jual balik kat bank yg kita beli emas tu. Dan sama juga kalau beli di kedai emas, jual balik kat kedai emas tu juga. tak perlu cari buyer susah2. Kalau kita jual bukan kat tempat kita beli tu memang susah sikit dan dia akan ambil dengan harga yang murah.
Harap jawapan saya ni membantu ya.

Nur Fauzi said...

eden tak tau banyak pasal rugby ni.
yang den tau mainnye kono pass/hantar kek belakang.
lopeh tu kono sampaikan bola rugby tu kek kawasan lawan(macam touchdown american football)
yang lain tak tau..

aReLaN said...

roha->thanks for the info.really appreciate it.arigats~~

nurfauzi->xknal mke xcinta.hahah..try la maen skli.tp klu patah riuk sndri tanggung la. :p

Nur Fauzi said...

tak kuase den haa..
patah riuk nanti sapo nak dukung anak den.

aReLaN said...

nurfauzi->hahahaha