Saturday, December 10, 2011

aKu CuKup HaNgeN

Korang dah tengok video kat youtube ataupun ada member2 korang share kat fesbuk bertajuk "Lagi Hudud PAS"? Kalau belum lagi, pe kata korang gi layan & tanya diri korang sendiri, pikir dalam2, patut ke video camtu ada? Tak kisah la korang parti apa skalipon, ketepikan tu sume tapi korang pikirkan dari aspek korang seorang Muslim. Patut ke seorang muslim mengatakan melaksanan hukum hudud yang merupakan hukum ALLAH itu tak elok dan membawa keburukan? 

Dalam video tu, kutuk orang Kelantan, kutuk Tok Guru, kutuk orang PAS,kutuk hukum ALLAH, patut ke? Dalam video tu sendiri, yang pelakon pon aurat ntah ke mana, pastu nak kutuk hukum ALLAH, besar sangat ke darjat korang kat sana nanti???? 

Memang aku sangat hangen dan panas bila orang Islam sendiri secara terang-terangan menghina hukum ALLAH. Apa hak korang atas muka bumi ini untuk menghina hukum pencipta korang??? Bila-bila masa ALLAH nak turunkan bala kat kita pon boleh atas kebiadapan & keculasan mulut kita ni tau. Korang pikirlan sendiri. Hukum hudud bukan hukum ciptaan PAS, tapi hukum hudud adalah hukum ALLAH. Kalau korang nak cakap tak sesuai nak laksana kat Malaysia ke apa, itu masih aku leh terima la walaupun hakikatnya zaman Nabi yang ada macam2 bangsa leh je laksana, kenapa tak kat Malaysia ni. Tapi kalau dah sampai tahap menghina hukum hudud, ko jangan ingat aku & orang-orang laen leh senyap.

Doa aku moga para pelakon drama pendek tu beserta krew pe sume diberikan hidayah dari ALLAH. Moga mereka sume sedar apa yang mereka dah buat. Sekian, luahan hangen & panas aku....ARGH!!!!

14 comments:

Eza Boom Boom :) said...

Kalau nak cakap pasal agama, jangan kutuk orang. Huhu. Dunia sekarang ni, semua nak glamour je. Pentingkan darjat, agama letak tepi.Sebab musabab nak jatuhkan orang. Semoga kita sentiasa mendapat hidayah dari Allah.

Norlida Ramli said...

dah tgk gak video tu..
adei..skt ht gak bila tgk..huhu

smoga diberikan hidayah ..amin :)

aReLaN said...

@Eza : insya-ALLAH.mga kte sntiasa dekat dgn-NYA.skang ni demi duit manusia snggup buat apa sje.hmmm

aReLaN said...

@Norlida :mmg sakit hati.xksh nk ktuk org tp jgn kutuk hukum.pe nk jd.mga kte sme sntiasa dlm hidayah-NYA...

say to easy=) said...

saya pun ada tengok juga video tu..seriously memang annoying..x patut nak sindir - menyindir bab agama.manusia sekarang tolak ketepi agama mementingkan darjat,pangkat sahaja.oh dunia!menangis tengok sekeliling sekarang banyak benda yang tidak berlandaskan Al-Quran dan Sunnah.manusia mudah alpa dan leka.

Saddila said...

dah tengok dah semalam .
masing2 bongok . adeii . tak pikir ke agama apa yang dia pegang sekarang . ntah apa2 ntah .
dunia akhir zaman -_-

aReLaN said...

@say to easy=) : nme pn manusia.bkn hanya melayu mudah lupa.sme manusia mudah lpe ble dh mkin sng & mewah.hmmm

@Saddila : yup.inilah hakikat dunia akhir zaman.yg nak tegakkan agama dihina.yg menentang tu diagungkan.subhanallah

JHaZKiTaRo said...

org2 zaman skarang suka bercakap tanpa gune otak n iman.. huhh.. anyway, salam kenal.. kalau nak baca my experience travel ke 46 buah negara, sila2 la singgah my blog (Aku Sebutir Pasir).. :)

Warna Warni Kehidupan said...

orang tak berilmu memang cam tu, dah rasa diri tu pandai sangat..lupa daratan!!!

aReLaN said...

@JHaZKiTaRo : eh,macam kenal.salam perkenalan.bestnya leh travel keliling dunia...

@Warna Warni Kehidupan :kdg2 dh berilmu tp ilmu tu gne ke arah bnda tak baek.hmmm..nilah jd ble agama ltk kt tpi.

[z@ck] said...

hukum hudud ni patutnya dilaksanakan je.baru tak ada yang nak mencuri atau berzina.hohoho

aReLaN said...

@[z@ck] : ntahla diorg ni.takut sgt nk buat.mcm2 je alasan.klu xnk laksana skalipon,jgn la smpi menghina hukum tu kn.hmmm

anamizu said...

mmg guwa pon hangen bile tgk video gitu.. dah rasa diri tu cukup besar kot berani smpai tu..huh~

kalo DIA nk turunkan bala,bkn kena kat batang hidung deme tu j.. semua skali kena..ciss~


moga2 la deme tu mndapat hidayah =.=




luv,
cik ana

aReLaN said...

@cik ana : tulah pasal.bala kna sme skali.hmmm..mga kte sme mendapat hidayah dari-NYA