Sunday, December 11, 2011

HaTiKu DiuLiT GeRHaNa.....

Semalam ada Kejohanan Futsal 1Malaysia peringkat Nilai tapi yang tu next time aku citer. Yang bestnya semalam adalah kejadian gerhana bulan penuh. Memang bagi sesetengah orang gerhana bulan tak segempak gerhana matahari sebab kerap berlaku banding ngan gerhana matahari tapi aku tetap tak nak lepas peluang.

Memang kerap berlaku tapi mampu ke kita hidup untuk tengok gerhana seterusnya kan. So, walaupun seorang diri & selsema, aku gagahkan diri kuar rumah ngan GT128 aku ke Dataran Nilai lebih kurang pukul 10 malam. Aku terus amek port aku tengok ke arah bulan. Mula-mula tak yakin dapat tengok sebab time nak kuar rumah tu, awan tebal, bulan langsung tak nampak. 

*Hasil gambar kamera bese je*

Tapi rezeki aku lah kan leh gak tengok ngan jelas tanpa awan menyelubungi. Yang peliknya asal la orang laen kat Dataran Nilai tu cam tak sedar je gerhana bulan tengah berlaku. Sume dok sibuk menari poco-poco & dengar orang nyanyi kat pertandingan karaoke kt situ. Aku sorang je dok tengok ke langit dari awal sampai la gerhana berakhir. Walaupun sadis layan sorang diri, tapi aku tetap bersyukur masih dipanjangkan usia melihat kejadian alam ciptaan ILAHI ini. Cukup cantik & memberi jutaan keinsafan buat diri ini, betapa agung dan besarnya kekuasaan ALLAH. 



29 comments:

missbunga said...

rasanya org kt dataran nilai tu xtau kot ada gerhana bulan..hehe

ZYASH said...

huhu, zy n d geng pun kuar depan rumah ne jer ngk..cantik...nampak pergerakan matahari tu, w/pun slow.. sampai ke gerhana bulan penuh kitorg ngk tau..

aReLaN said...

@missbunga :tulah psl.msti org len tgk semacam je smlm.pe kes la mamat sorg ni dok jenguk ke langit je.hahaha

aReLaN said...

@ZYASH : cantik,mmg cntik.tp tgk sorg2 je yg sedihnya.wuuuu

CekbOlat-bOlat said...

abg alan ! sama la kita.. smlm tgok bulan sorg2 -_-"
moody smlm =(

aReLaN said...

@CekBolat :alahai...kte senasib.wuuuu

Norlida Ramli said...

subahanallah..cantik kn?
kuasa Tuhan :)

Fana | Aqim said...

subahanallah

untungnya dapat tengok.. :)

Kancil 8349 said...

cantik gerhana....

[z@ck] said...

aku tak sempat tgok..penangan telan ubat.kiok cepat.huhuhu

aReLaN said...

@Norlida : mmg cantik.terpukau & terkesima seketika...

aReLaN said...

@Fana : syukur alhamdulillah. masih diberikan peluang utk tgk kn.

aReLaN said...

@Kancil : kalau ada kamera mahal lagi lawa gambar kn.hehehe

aReLaN said...

@[z@ck] :sbnrnya hari tu pn mmg nk kiok dh rse.letih futsal time demam2 ni.tp gagahkan gk dri ni.hehehe

Miss Hidy said...

hurm...hidy tak berksmpatan nk tgk..hujan....sedih...T_T

aReLaN said...

@Miss Hidy :sbr ye.insya-ALLAH leh tgk yg next nye.

Cikgu Tie said...

Subhanallah...memang mempamerkan kebesaran tuhan. Waktu ni baik untuk kita bersembahyang sunat dan berdoa kepada Allah.

QASEHNYA RANIA said...

hanya yang benar2 tahu j menghargai ..

aReLaN said...

@Cikgu Tie : btul tu.kt masjid stu ade je buat solat sunat tp terlepas.tu yg lyn kt dataran nilai je.

aReLaN said...

@QASEHNYA RANIA : tp smakin rmi yg tak menghargai kan....hmmm

dhiera said...

saya tak dapat tgk. kat rumah hujan~ sobsob

aReLaN said...

@dhiera : sbr ye.tgg next lk k.hehehe

Mya said...

mya xsempat tengok pun...

aReLaN said...

@Mya : ala,next time insya-ALLAH leh tgk kn.

Rahmah Ram Ram said...

alhamdulillah dapat tengok .... :)

aReLaN said...

@Rahmah Ram Ram : bersyukur sgt2 dpt tgk.heheh

KiD said...

tak sempat tengok gerhana..

peRmaTa_ aGamA said...

brsyukurlah pada Nya ats sgala ciptaan dan nikmat..

~ sharing is caring..(^_~) ~

aReLaN said...

@Kid : kte tgk yg next la plk ye Kid.

@pRmaTa_aGamA : syukur alhamdulillah