Banner

Saturday, December 24, 2011

HaMpeH BeTuL

Semalam on the way balik keje, hampir eksiden aku dibuatnya. Tengah syok aku rempit, tetiba sekor anjing lintas. Nasib baek la tak langgar. Pastu on the way gi pasar malam lak, 3 ekor anjing selamba anjing dia je kejar aku ngan motor aku siap nak gigit lagi. Aku ready kaki nak sepak je. Payah betul bila makin banyak anjing liar ni. 

Dalam keadaan hujan aku rempit gi Alamanda lak untuk bayar bil henfon aku sebabnya henfon aku kena bar lagi buat kali ketiga. Hampeh betul. Masalahnya bil tak sampai pon. Awal-awal tu memang la hantar thru pos. Tapi lambat. Aku buat la bil hantar thru emel. Tupon tak sampai gak bil aku. Tanpa sebarang warning henfon aku kena block. Dahla Maxis Centre kat Nilai bukak office hour je. Hantu betul. Terpaksa la aku redah hujan gi Alamanda. 

Sampai Alamanda basah kuyup aku dibuatnya. Tunggu kat luar jap biar kering sket tapi sebab lama sangat, aku masuk je dalam bangunan Alamanda tu. Terus gi toilet, perah baju, seluar, stoking & segala apa yang boleh diperah. Gi kat tempat Maxis tu, bayar bil pastu terus gerak balik. Tak tahan aku dok dalam Alamanda sejuk2 gtu. Terketar2 aku jadinya. 

Wahai Maxis, next time hantar la bil aku cepat sket. Camne la aku nak bayar bil kalau aku tak tau berapa aku kena bayar. Semalam pon aku men bayar je RM150. Come on la Maxis. Dah 6 tahun aku setia ngan nombor ni tapi camni ko balas kesetiaan aku padamu. Memang hampeh....

ps : Aku kat kampung selama seminggu. Kalau aku tak singgah blog korang, paham2 jela ye. Ditambah ngan Berukband aku ni yang semakin siput.

30 comments:

nots said...

Hantu betul . HAHA lawak !

Kesian nyee . Tak pasal pasal kena bar . Sedihh .

Asal eak kat kg memey berukband nih moist macam siput semputt ? *adat ehh .
-.-

aReLaN said...

bkn sbb kt kmpg tp sbb dh smpi limit.tu yg siput je jdnya.terpksa la sabar smpi reset blik.nk topup data malas.membazir duit je.hehehe

NIZAM said...

kalo maxis punye broadband, via pos caj RM5 kan. emel je free. tetapi kekadang bil tak de pun. tu aku hangen. skang ni aku g je bayar kt maxis center tetiap bulan. malas dh tunggu bil. buang masa n tenaga shj. huhuhu..

aReLaN said...

@niezam : kalau maxis centre kt nilai ni bkk lps wktu keje mmg best la.ni tak.ntah pape.lgsg x convenient.

NIZAM said...

meh la pindah s.alam. maxis center buka smpi jam 9 kat sini. hehe

iAmCekbolat said...

alaa.. ksesiannye abg bangla bolat ni ^^

tuu la.. maxis sruh abg call bolat la tuh.. tu yg buat prangai.. ^^

jgn lpe mntak num.. eh?
anda belum tua =P

Unknown said...

haha, mesti banyak sangat gayut dari dahan ke dahan. Sebab tu, kena bar.. Kih3. :)

DiDiE eLa said...

hahaha kesiannyaaa....asal laa xbyr through online je? conplain2 kat maxis nieh..

nAna ezReenA said...

ohhh.. pki maxis gak tp die ade kasi warning guna sms smp 2-3 kali.. die lg sayang org yg baru pki maxis kottttt :P tp dsbbkan menghiraukan amaran, kena bar gak :)) hahaha..

btw, maxis mmg hantar lmbt die nye bill.. bill thru email pun lmbt.. smpkan xtau bayar bil bln bape..huhu

cik ika said...

sbr k.hehehe..dugaan uh...

aReLaN said...

@niezam : jauh la klu nk ulang alik keje dr shah alam ke nilai.hahaha

aReLaN said...

@cekBolat : bhye tu bg no.kang ade org marah.hahaha

aReLaN said...

@Eza : ala,gayut pn bkn byk sgt.kena bar kelmarin tp bil smpi semalam.aiyaa...

aReLaN said...

@DiDiE eLa : sblm ni byr on9 gk tp besenya lps dpt bila la.klu dh kna bar,byr on9, lps 3 days working bru msuk duit tu.hmmm

aReLaN said...

@nana : aik, ak xdpt lgsg warning tau.tetiba dh kna bar.ini tidak adil.ini sabetsu.aiyaa

aReLaN said...

@cik ika : sbr jela slagi termampu tp ntah ble la mmpu sbr.klu dh meletup mmg parah la org maxis kna maki jawabnya.hahaha

mujagirl92 said...

muja bukan artis ler,, hehe,, tukar je,, gune celcom,, best... gune prepaid,, jimat :D

Juliet_iRa~" said...

haha ciannyaa..;p..
huii dpt bygkan keadaan dlm toilet y perah semua bnda y blh perah..ngeee

pss : apsal teori tu gedik?hakikat apa..hahaha ;p

Cik tikah said...

serius memang hampeh! haha

QasehnyaRania said...

jom berpaling tadah..tukar je guna celcom..ngeh 3x

aReLaN said...

@muja : kalau la leh tkr.skang ni kontrak 2 thun sbb angkt S II hr tu.wuuhuuu

aReLaN said...

@Juliet_iRa~" : yela.sme bajet bagus je.dlm erti kte len gedik la.hehehe

aReLaN said...

@Cik tikah : kan3

aReLaN said...

@QASEHNYA RANIA : klu ade org nk tlg byr denda utk break kontrak maxis mmg dh tkr la.hahaha

QasehnyaRania said...

tak dapet den nak nolongnya ..hehehe..

~Sal Ismail~ said...

mmg hampeh betul kalo dah sampai gitu jadinya~ hmm

aReLaN said...

@QASEHNYA RANIA : tau tkpe.redha jela 2 thun ni.

aReLaN said...

~SaL IjOu~ : mmg hampeh la ngan maxis skang ni.

dhiera zainudin said...

eh, kalau celcom, kitorang boleh cek bil melalui sms je. maxis tak boleh ea? tukar celcom je la~ hehehehe

aReLaN said...

@dhiera : cek thru sms tak tau la.check kt website leh je.mslhnya 2 thun xleh tkr.klu tkr kna byr penalti.wuuuuu