Saturday, February 4, 2012

HePi BDaY aBaH

Semalam tetiba dapat mesej dari mak kata nak singgah Nilai on the way balik rumah nenek kat Klebang Besar, Melaka. Terkejut aku tetiba je nak datang. Memang balik dari keje, bertungkus-lumus aku bersih satu rumah. Sempat mop lantai lagi. Sume ade kecuali sorang adik perempuan yang tak cuti. Kalau tak dah cukup korum 9 beranak. Tapi aku takleh ikut balik Melaka sebab aku cuti Sabtu & Ahad je. Isnin masuk keje balik. Bestlah yang dapat cuti 4 hari tu. Jeles giler aku jadinya.

*Gambar family yang ada*

Sebenanrnya tanggal 4 Februari merupakan hari lahir abah aku, Zolkifli bin Long. Pesara TUDM dan skang suri rumah tangga. Memang abah garang. Masa kecik dulu, kitorang adik beradik fasa satu (Aku, Angah, Syam, Ida) selalu je kena. Sape suruh degil sangat kan. Padan ngan muka masing-masing tapi tulah sebab disiplin kitorang tinggi. Aku jadi cukup anti ngan orang tak ikut masa. Abah ajar aku main badminton sejak umur 5 tahun tapi sampai skang aku tak power badminton pon. Aku lagi suka main basketball, ragbi, futsal & lari. 

Papepon, selamat hari lahir ke-53 buat abah. Moga sentiasa sihat & ceria selalu. 

36 comments:

nanabyte said...

uit, mcm cter Anak2 Sidek je gaya'e. ohh, adekah kamu Bun? nakal eh. tehee~ :P

Selamat hari lahir utk papa kamu. :)

Mak Usu said...

Wah..besar gak ek family.. Apepon selamat hari lahir untuk abah kamu.. Semoga sihat selalu..

p/s: Salam Maulidur Rasul

Mr.Clive said...

besarnya family, bak kata mak usu.nanti kalau semua dah kahwin beranak pinak,beraya mesti best ni...kehkehkeh...

MsDila said...

tu la, kecik2 tak mo dengar cakap abah main badminton, kalo tak, kan dah bole main bergu dengan datuk lee chong wei skrg ni. hahahaha

dyabunga said...

best nye adik-beradik ramai.. raye mesti meriah..

[sutera kasih] said...

selamat ulangtahun abah awak, semoga pjg umur & dmurahkan rezki sntiasa..happy2 selalu :)

Lia Irdelia said...

happy bufday abah...
hehhe..

EyqaLuvender said...

yeay!
Appy bday utk abah abg long...
smoga abah pnjg umo,murah rezeki n maintain nsem...amain =]

S H I T E Q said...

happy birthday utk abah abg arelan. moga pnjg umur & murah rezeki.

aReLaN said...

@nanabyte : kadang2 je nakal.memeriahkan suasana.hehehe

@Mak Usu : moga dia sntiasa sihat.amin...

@Mr. Clive : tu memang riuh rendah la rumah jawabnya.pening pala atuk nenek nak melayan cucu2 kang.hahaha

aReLaN said...

@MsDila : tak minat nak wat camne kan.hehehe

@dya : memang meriah.tu baru family kitorang.blum campur kazen2 sume lagi tu.

@[sutera kasih] : amin....

aReLaN said...

@Lia Irdelia : time kasih bagi pihak abah

@Eyqa : thanks and amin...

@SHITEQ : moga panjang umur murah rezeki juga.heheheh

NIZAM said...

Aku taksuke bersukan. patutlah tak sihat cam ko, Lan. hehe.

btw, Hepi Besday utk Abah anda :))

Ewani Islam said...

bday aku zele? mu x igt dh bday aku..hukhuk.. :(

pape pn, hepi birthday buat abah mu..x sngka samo bday ngn dio..hehe

Cikgu Ma said...

selamat ulangtahun pakcik...moga sehat...salam maulidurrasul arelan =)

eva said...

selamat ulang tahun kepd abah awak yer.. hehe.. wahh smua biru! raya taun lps ker?

~aYu~ said...

happy birthday wat abah awak.. baru 53 tahun ke? muda lagi tu..

Cik Aini Lavender's said...

wah...ceria nih kalo blk time raya.mesti hepening ramei2 =)

ni pantun tuk abah awk ye :-
pergi ke pekan bsama maklong.
singgah sebentar d teluk bayu.
slmt hari lahir En.Zolkifli b Long.
smoga ceria n dlindngi Allah slalu.

Masz Sidek said...

Happy birthday abah aReLan... semoga panjang umo dimurahkan rezeki... Salam Maulidul Rasul...

Awak cepat2 lah kawin... lepas tu bagi cucu... abah awak dah puas main dgn anak2 dia... dia nak main dgn cucu2 pulah... hehehe...

L said...

semoga hidupnya diberkati oleh ALlah..=)

jom baca sebentar jep..
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

dhiera said...

selamat hari lahir abah alan~ hehe
saya tak cuti sampai jumaat. ni tengah keje ni~ wuwuwu

アヌムちゃん said...

hepi besday to your abah~

shera haifa said...

hepy bufday to abah.. :)
jangan cdey2 kita cuti 4 hari.. :0

nur chahaya abadiey said...

happy buffday to ayah en.arelan..
smoga sht slalu eh..
wah..badminton..suka sgt maen.. petg2 hbs kelas klu ad mse mesti maen pyer... :)

pantai klebang org ckp ad coconut shake terbaek larhh..btoll ker? hehe

lieynanilaz said...

salam kenal....selamat hari lahir kepada abah kamu....

O CIKTEDDY said...

main rugbi?whoa! i loike ...wink3 haha

msredcheesecake said...

Selamat hari iadi abah... Betul ke kemas rumah sendiri? Hhee...

هانيم إرشاد said...

selamat hari lahir buat abah mu. semuga pnjang umur buat abah awak :)

aReLaN said...

@NIZAM : sukan adalah hidup aku.tapi takde masa nak bersukan sangat skang.

@waniey : bukan tak ingat tapi takkan la aku nak citer pasal mung kat sini.hahaha..hepi bday untuk mung jugok waniey.

@eva : a'ah.gambar raya tahun lepas.

@~aYu~ : muda la.anak sulong ni pon baru 25.heheh

@Cik Aini Lavender's : wow,siap ada pantun tu.time kasih.

aReLaN said...

@Masz : salam maulidur rasul.kalau ikutkan dah lama nak kahwin tapi belum rezeki lagi.hehehe

@L : amin....

@dhiera : hari ahad pon keje??siannya.saya dah lama tak keje wiken.

@anum-chan : sankyuu~~

@shera haifa : jelesnya kat orang cuti lama ni.waaaa

aReLaN said...

@nur chahaya abadiey : selalu gak dengar tu tapi tak tau katne.jarang sangat balik.raya je.hehehe

@lieynanilaz : salam perkenalan.time kasih

@O CIKTEDDY : bukan ke pompuan takut tengok ragbi ke??tapi dah lama tinggal.rindu nak main ragbi lagi.hmmm

@kak red : mestilah kemas sendiri. kalau kak red nak tolong kemaskan apa salahnya :p

@hatim irshad : time kasih..amin..

eva said...

hahaah xper2..xda masalah.. ;)

anamizu kaito said...

slmt ulang tahu kelahiran pkcik!
wahhh ramai gak ea fmily ko lan..

abah guwa pon garang gak..tp die
xdela pesara tentera ke ape..cume
cara dia didik,mmg tegasla..
dedulu mmg gitu cara mak & abah
didik anak2 agaknye.. sbb tu kite
jd MANUSIA :)






luv,
cik ana

CekbOlat-bOlat said...

HAppy BESDAY ABAH ! same lah kite.. babah ngan abah,, wahh.. mmg adk abg kn2 =)

dan babah kite dua askar pncen.. pewwitt !

Nisa Greennnpanda said...

hepi b'day Pakcik Zolkifli~...
moge ojisan dilimpahkn rezeki & diberi kesihatan yg baik & dipnjangkn umo~.. ^_^

hoho~.. adik-bradik fasa 1 nakal2 eh.. byk eh siblings alan-kun nie.. lbh 1 dr sy nye, hehe.. XP

Ca Cik Duyung said...

HAPPY BUFDAY PAKCIKKKKKK~

ikhlas dr menantu anganmu...erk..haha..juz kidding..maka ca punya bufday 5 feb.. :)