Banner

Tuesday, April 3, 2012

KeMaLasaN MeLaNDa....


Semenjak dua menjak ni jadi makin malas lak rasanya nak update akibat ketensenan. Keje dahla tak menentu. Makin lama, makin serabut aku melayan kerenah Che Mat (Matsuda). Suruh buat itu la, ini lah. Kalau aku tau takpe la jugak. Kalau tak tau, tapi ada orang nak atau boleh ajar aku takpe la jugak. Ni benda yang tak pernah dibuat. Tanya orang lain pon tak tau. Dokumen yang dari Jepun, sume kena buat gak kat Malaysia ni. Masalahnya, machine kat Jepun ngan kat Malaysia tak sama. Camne la aku nak isi sume details kat dokumen ko bagi tu. 

Ko nak suruh aku check sendiri mold masalahnya kat sini, molding engineer pon ada. Nasib baik la Yone baik hati nak ajar sket-sket. Wahai Che Mat, kalau ko nak persoalkan sume benda, pe kata ko buat je sume keje yang ko suruh tu. Leh setel ke tak ko rasa kalau ko buat? Haktuih aku bagi ko.

Dahla skang ni Ichikoh Corporation termasuk bawah Valeo Group. Bukan Jepun la top management cam dulu. Si Jepun yang dah dok bawah la nak kita ikut cara dia. Top management yang asal dari Valeo lak nak suruh ikut cara dia. Matilah kalau berterusan macam ni. Aku dan staff lain bukanlah robot yang leh ikut je sume benda korang suruh bulat-bulat. Robot pon leh rosak kalau buat camni selalu. Inikan pulak kepala otak aku.

Keletihan akibat keje dan melayan kerenah manusia ni membuatkan aku jadi malas dan tak larat nak update blog. Dah takde idea jadinya. Banyak jemputan join GA, segmen dan lain-lain tak dapat aku penuhi sebab kemalasan yang melanda diri ini. Arghhhhh....


p/s : Selsema sunggu menyeksa hidung aku. Nilah akibat buat keje kat tempat berhabuk. Pastu panas lak tu. Ulang alik dari tempat panas ke sejuk, camne la tak selsema. Nak tercabut hidung bersin dari tadi

36 comments:

mujagirl92 said...

jgan mrah lan,, cpt tua,, laa tahzan k :D

Miss Hidy said...

hahahhaha...mmg tension kan kalo macam tu..alih2 x buat keje ngadap laptop je...=P

NAL said...

sapa2 pun akan rasa mcm ni..btw jauhi habuk..sgt2 memberi risiko

dya nasir said...

memang memerlukan kesabaran tinggi.. sabar ye.. cabut skjp hidung tu..bila dah ok pasang balik...haha

Nurul Aisyah said...

hahhaa,..

Has said...

haha alan, marah nampak :D tak pe lepas tulis blog mesti dah lega sikit kan. :)

Nurul Aisyah said...

baru habis baca..


hmmmm...jgn lah marah2. X best lah mcm ni...kalau xnak update selalu pun xpe..tp at least seminggu 4 kali ke..huhuh...hmmm...
saya yg baca pun jadi sedih..
mcm sy lak kena marah.


Semoga cepat sihat yer...biasa lah tu..Insya-Allah akan segera sihat..

Sabar yer :)

:(

:)

:(

Miss N™ said...

nur baru baik selsema..
skanrang ni batuk2 lak...
skrang ni musim selsema kot...!

aReLaN said...

@muja : kalau leh memang tak nak marah tapi manusia bese cam saya ada limit dia.arghhhh

@Miss Hidy : yang ni memang kena buat la sebab berkaitan ngan customer's event lagi.waaaa

@NAL : memang nilai ni banyak habuk sebenarnya.

@dya : kalau lah leh cabut.....

aReLaN said...

@Sensei : sapa tak marah kalau jadi gini.tau lah kita ni kuli tapi kuli pon orang gak.waaaa

@Nurul Aisyah : gelak lak dia.eeiiii...tengah cuba bersabar ni.kalau tak,memang dah lama kena bantai che mat tu.

@Cik Nur : tulah pasal.ni baru je kena pagi tadi.adoiyai...

dhiera zainudin said...

sabar lan~ jangan botak lagi dengan perangai jepun. saya pun tensen gak nak jawab semua soalan jepun dekat tempat kerja tu. sobsob

get well soon ya! take care..

Nur Fauzi said...

cakap kat cek mat tu:

" kue ojo seng bukan2 to. aku orak iso ngomong jepun akeh2. kue arep cepat gawe dewe.ojo nyusah ke wong."

Aine Ainun said...

Ni kira luahan perasaan keje la kan..;) sabarla, biasala, keje bwah org mmg byk dugaan, org yg kat ats tu plak sentiasa ego ngan kuasa dia...

Yg bekerja dgn dugaannya,
yg x bekerja pun ada dugaannya...

profmie said...

Sabar2x...ak memahami mcmana dugaan org yg bekerja..

Anonymous said...

arelan, ni belakang-belakang cerite je kan?

depan mata Che Mat mesti ko jawab, yes bos. hahahaha

Anonymous said...

arelan, ni belakang-belakang cerite je kan?

depan mata Che Mat mesti ko jawab, yes bos. hahahaha

D said...

hamboiii hamboiiii.
mcm nehhh nak email kn dkt boss link belog nehhh. biau beliau pung memahami isi hati yg meronta ronta nehh.
kahkah

Ezad Skytech said...

sape tak tension kalau kerja byk mcm tu kan...manusia ni kena rehat..bukan robot..huhu~

Unknown said...

syafakallah..moga sihat dari selsema yg melanda n hilang sikap malas..hehe

Cik tikah said...

banyakkan berehat yer, kawan ku :)

miya said...

sabar lah.. apa lg yg mampu aku ckp. meh aku belanja buah ciku.hihi~

[sutera kasih] said...

kesiannya awk..byk kerja ekk..sbr je la ya awak..huhu











yaaa sy dengki awk dh tgk mirror mirror :(

LubLy said...

br0..pttnye tajuk p0sting br0 kene ltk mcm nieh..

"SURAT UTK CHE MAT"..kah3

NIZAM said...

mmg patut pun ko bengang. kalau aku jd ko pun, aku bengang. tp cmne nk buat kan, keje dgn orang. cam gitu la. kena yes boss je la kan.

btw, harap2 mood ko akan ok nnt. ok, SMILE :))

huda jamil said...

bangsa jepun mmg begitu kan. apa yg dia nak, memang perlu segera disiapkan. btw, sabar2. buat slow2 ye :)

# tetibe teringat kat mr fujii & yamasaki, bos company lama. hehe

Anonymous said...

nie mood kemalasan jugak..rasa nak wat wordless je hari2..haha..memang stress jugak kalau semua nak segera nie kan..nak2 kalau kita tak berapa faham nak wat..sabarjela..chill..

Saya Disini said...

sy selsema jgak..huhuhu..

NZ said...

sabar ye :)

Fiza Rahman said...

Sabo jer lah ☺☺

aliza said...

bersabar je ler, kita ni mentimun.. bergolek luka digolek lagi le parah,.. yg penting diam2 buat kerja,. sonang..

Afasz said...

tpt keje berhabuk ke arelan? tpt keje akak sngat sejuk. rasa nak duk tmpt panas ni. hidung rasa nk ttgal gak . bersin je.

moga arelan cpt sembuh :D

Nurrul Hazieqah said...

ayoyo , jgn lah malas2 abg arelan..
kena kuatkan semngat ! :)

*jgn lupa maan ubat dan jauhkan diri dari buat kerja di tempat berhabuk :)

hazman aka species1980 said...

Jom kita hilangkan rasa marah dengan PIZZA HUT TERBARU... tak pun join aku memanah kat times square....hehehehe

Cik TeN10 said...

gambar dalam umah tak sempat nak snap lg pun.. brg pn ade lg xunpack ni ha.. nt2 la.. yachin sebulan ¥47000.. umah ni dua bilik 6 jyou and dapur 8 jyou.. puas hati la.. dok dua org kan so sebulan murah jgak la bayar yachin.. blkng umah post office, tepi umah ade supa, depan umah ade saloon.. bertentangan ngn supa ada balai polis.. klinik.. mmg strategik sgt la lokasi.. :) alhmdulillah

9n0L4 said...

hehe. jgn tarik² rambut. nnt gugur jadi botak. ;)

iAmCekbolat said...

nape tak MC je? selsema ni mlemahkan antibody kankan !