Wednesday, April 4, 2012

MaaF SeMua

Hajat di hati memang nak ziarah blog orang lain tapi dengan kesihatan yang tak mengizinkan ni, aku rasa nak je masuk tidur sekarang juga. Dari pagi tadi lagi, makin teruk selsema aku. Siap tapau tisu toilet satu roll untuk hembus hingus aku ni. Dah meleleh-leleh dibuatnya. Mask sampai 3 kali tukar sebab basah. Aiyooo....




Hari ni memang tak produktif la. Aku akui aku memang kuat fizikal tapi ngan sakit camni, memang aku lemah. Jarang selsema atau demam tapi bila sekali kena, memang teruk la. Nak tercabut betul dah hidung ni rasanya. Mata pon pedih. Sakit tekak lagi. Bergegar kepala bila bersin. Pening terus aku dibuatnya.

Tapi sesungguhnya sakit ni ada hikmahnya kan kawan-kawan. Sakit ni adalah antara jalan ALLAH menghapuskan dosa kita, hamba-NYA yang lemah ni. Sesuai lah dengan hadith Rasulullah yang bermaksud ; 

"Tidaklah seorang Muslim itu tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan ALLAH akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya". (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim) 


Jadi, kita takleh la anggap sakit itu satu bentuk seksaan atau deraan ALLAH untuk kita. Memang la terseksa bila sakit ni tapi kena ingat, sakit ni dari ALLAH dan ianya satu nikmat untuk ALLAH bersihkan diri kita dari noda dan dosa. 

Papepon, mintak maaf sume ye kalau tak sempat singgah blog korang. Aku nak tidur dah ni. Goodnight, oyasumi nasai, selamat malam!!!

33 comments:

Haruno Hana 하나 said...

sama la tu.. Hana susah nk sakit.. tp bila skali kena, mmg teruk la kena.. Allah nak kasi adil la tu.. susah nk sakit.. tp bila dh sakit, kita sakit sungguh2 ^_^

Nurrul said...

betul tuh ! tuhan masih sayangkan kita.. sbb tuh Dia uji kita dgn penyakit..

*apa2 pun semoga cepat sembuh :)*

Cik Nur said...

bykkan rehat dan minum air suam..bila dah sihat betul2 nanti boleh la bw..

nur hari tu pun tido awal..
macam arelan juga..mmg jarang sakit, tapi bila sekali kena...teruknya kemain..!

cepat sembuh ye sahabat..!

si kiut lavender said...

sakit itu nikmat

selamat menikmati rasa sakit itu dgn jayanya..:)

Aine Ainun said...

Aiyoooo...kurg sihat...

Betul2 sakit itu jua penghapus dosa...

Ezad Skytech said...

semua tu ujian buat hambaNya...jangan sesekali mengeluh...:D

::..With Love..:: said...

Semoga cepat-cepat sembuh..
Cak! Senyum selalu ('',)

ZYASH said...

Semoga cepat sembuh, jangan lupe makan ubat yer...

anakmuda said...

sabarlah. ada hikmah setiap apa yg berlaku wahai kawan :)


semoga cepat sembuh..

Warna Warni Kehidupan said...

moga cepat sembuh ya...

NIZAM said...

semoga cepat sembuh bro.

p/s: kalau selesema aku selalu amek panadol soluble. insyaAllah ok :))

Hanamiko Sakura said...

hehe... betul tu...

ki o tsukete kudasai ^_^
cepat sembuh ye...

nurmujahidah said...

sakit itu tanda ALLAH nak ampunkan dosa kite,,,, moga cepat sembuh k :D

Masz Sidek said...

semoga cepat sembuh... banyakkan rehat dan jgn lupa makan ubat...

maszull said...

assalamualaikum arelan...moga cpt2 sembuh ye...

[sutera kasih] said...

awk sakit ehh..syafakallah arelan..semoga cepat sembuh, bykkan rehat yaa :)

NAL said...

tak da hal la aReLaN, byk masa lagi utk lawat blog2 lain..pling penting kesihatan tu..hopefully cepat2 sembuh..

LubLy said...

lebly pun xsht..w0rkl0ads br0..

get well soon br0!

Fana | Aqim said...

arelan.......semoga cepat sembuh ye..aku pun baru je pas baik demam nih :p

dhiera said...

take care ya alan~ dapat kan rehat secukupnya. minum air masak dan makanlah buah sumber vitamin c. hehe

M@W@R Q@SeH said...

siannya...moga cpt sembuh arelan

Nurul Aisyah said...

sy pernah rasa mcm mana bila bersin trus pening..mmg x best time tuh..

... :)
mesti penat balik dr jepun tu.ni lah effect dia..hoho..

Cepat sembuh ye abg lan :)

Zakaria's daughter said...

cepat sembuhhhh yuk abam machoo :D
makan askem bebanyakkkk mesti baekk punye. lallaa

Nisa Greennnpanda said...

sy nie lak br baik dr skt...tue yg lame xupdate blog tue, hehe.. XP

well, get well soon, alan-kun~...

Cik Aini Lavender's said...

kalo Tuhan uji itu maknanya Tuhan pilih kita,sesungguhnya org2 yg di uji tu adalah org2 yg terpilih sahaja =p

CekbOlat-bOlat said...

bersin bergegar-gegar..

ohh !dekbolat amat memahami..

semoga cepat sembuh bangggg :*

aReLaN said...

@Haruno Hana : tulah kan.nipon satu nikmat gak.

@Nurrul : doakan lah ye.

@Cik Nur : hari ni mc.tido jelah kejenya.

@si kiut lavender : hehehe..insya-ALLAH

@Aine Ainun : nampak sangat banyak dosa kan.wuuuuuu

aReLaN said...

@Ezad Skytech : kalau dah nama manusia, memang suka mengeluh.hehe

@With Love : eh2.main cak lak. :)

@ZYASH : amin..banyak betul ubat doktor bagi ni

@anakmuda : betul tu.memang banyak hikmah tapi kita je tak sedar kan

@Warna Warni Kehidupan : insya-ALLAH

aReLaN said...

@NIZAM : dah banyak soluble aku amek tapi takde pape gak.aiyoo

@Hanamiko Sakura : hati.ki o tsukemasu~~

@muja : insya-ALLAH...

@Masz : amin..dah terlebih rehat lak rasa

@maszull : waalaikumussalam.time kasih mama

aReLaN said...

@[sutera kasih] : amin...moga sembuh cepat

@NAL : kang tak lawat,terasa lak member2 kan.wuuuu

@LubLy : jom bersama shat kembali

@Fana Aqim : uish..lama tak nampak.

@dhiera : hait.nak cari buah pon malas sebab kena kuar rumah la jawabnya.hehehe

aReLaN said...

@M@W@R Q@SeH : amin...

@Nurul Aisyah : insya-ALLAH.nak kata dari jepun tak gak sebab baru kelmarin kena

@Zakaria's daughter : uish..eskrem memang best

@Nisa Greennnpanda : lor..patut la senyap je.

@Cik Aini Lavender's : betul tu.tapi rasanya diri ini takde la terpilih sangat.hehe

@DekBolat : insya-ALLAH.doakan la ye.

Cik FaRiZaM said...

huhu smpai tak sempat nak singgah......tq singgah blog faz :D

shera haifa said...

sakit itu penghapus dosa. insyallah