Thursday, June 28, 2012

aDa aPa DeNgaN eSoK????

Walaupun hati ini masih kecewa ngan kekalahan Portugal semalam & diri sendiri pon tak dapat beraksi untuk perlawanan persahabatan dengan SKF, ku tabahkan diri jua mengapdet malam ni. Esok, tanggal 29 Jun 2012. Tapi apa istimewanya 29 Jun buat aku? Nak tau kenapa?



Yup, esok hari dapat gaji ditambah ngan bonus. Syukur alhamdulillah. Walaupun hati berdebar sebab tak tau bonus berapa bulan, tapi tetap bersyukur la ngan apa yang bakal diterima. Lebih baik ada daripada takde langsung. Dah dapat bonus tu, jangan lak joli sakan. Simpan sket untuk belanja kawen tu. 

Esok Jumaat lak tu. Ingat pesanan ni,"Dalam mencari kekayaan, lihatlah pada orang yang kurang bernasib baik dari kita agar kita bersyukur. Dalam mencari ilmu, lihatlah orang yang lebih berilmu agar kita merasakan diri ini masih banyak ilmu yang perlu dituntut". Ada duit tu, jangan dok boros lak. Derma jangan lupa. Ingat gak, apa yang kita ada bukanlah harta kita tapi apa yang kita beri itulah harta kita nanti....

48 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

mai belanje aku. haha

PariPariPutih said...

aReLan: Betul kalau kita bersedekah lebih berkat duit yang kita dapat tu... rezeki org nak kawen ni memang murah... ^^

si kiut lavender said...

ha..tggu pa lagi..

share2la skit rezeki tuh dgn skl..:D

Nurmujahidah Ismail said...

untung la dia,,, hehe,, tahniah :D

shera haifa said...

pe lg open table laa.. hehe

dhiera said...

murah rezeki... belanje la saya!! hehe

profmie said...

untglah murh rezeki..

yahoo..spain meng..sabr bro..kihkih..

cendol said...

waahh murah rezeki dia ye..untunglah..
gune kan untuk kebaikn utk tmbhkn rezeki yg ade :)

aReLaN said...

@Rapunzel Cikilolo : hehehe..masuk tabung dulu ye.

@ParipariPutih : bersyukur sangat2 atas kurniaan rezeki dari-NYA...

@si kiut lavender : hehehe..nanti share waktu kenduri. :P

@muja : terima kasih

aReLaN said...

@shera haifa : table akan open bulan 8 nanti.hoho

@dhiera : belanja nasi minyak aci? :P

@profmie : chait.takpe2.tunggu la nanti.

@cendol : alhamdulillah.betul tu.infakkan harta ke jalan ALLAh lebih baik

Yumida said...

yup..ske mesej yg disampaikan..mencari utk bekalan nnti....

~Sweet Honesty~ said...

sedekah la cik sweety..(^_^)

jebengotai said...

best la dpt bonus..huhu

Si Matatajam said...

Wah kena blanja ni...bestnya dapat bonus...

Cik Nur said...

Alhamdulilah...!
murah rezeki arelan..!

widiea azira said...

betul2. .jemput la belanja sy yer. .

ermmm sy study dkt unisel kmpus bb. .tau erk, ke awk pun student situ. .

Hanih Borhan said...

Open table!!!

dyabunga said...

blh lh blnje dya..hihih..
<<<(muka xmalu minta arelan belanja)

NAL said...

betul sgt pepatah tu..

btw boleh topupkan NAL tak? - bajet muka tebal 60 inch

Asyiqin Haulisah said...

Alhamdulillah rezeki jumaat. cer derma kat saya. hehe.

fiQRa said...

wuuuuu, alhmdulillah untung la rezeki :)

Nurrul said...

bestnya.. rzeki dtg dari mana-mana jaa.. cuma kita kena bersyukur...

*simpan jgn tak simpan :)

Deq's Qienz said...

wahhh dapat bonuss syiokk arrr..hihihii..ohya bab promote tuh bkn kakak promote adek tp adek yg promote kakaknya..hohooo

are_lin@yu said...

awalnya dpat bonus..huhu..kerja kat na?

LubLy said...

dey dey dey..kalu mcm tue kita leh set blk bile nak jmp..bro dpt bonus kan kan..ekeke

Masz Sidek said...

syok nye dpt bonus....

simpat sikit utk belanja kawen...
tak pun simpat sikit tok g honeymoon... hehehe

Wanieys said...

bestnyer dpt bonus...rezeki nk kahwin tu...meh belanja wani sama hikhihkik

Nyue said...

meletop2 happy...dpt bonos....ble ag nak belanja...ahahhaha..

jom pekena sate..ehehehe

|cah-sahaJa said...

wah seronoknya dapat bonus.. :)
nk cikit! :p

P#eoniX said...

kahwinlah kamu sebelum kamu dikahwinkan!!!hakhakhak...(camner tuh??akuh pon x paham)abaikan jer...hehhehe....murah rezeki ko...hehehhe...

lelamaisara said...

wah untung la rezeki tu....

saya gaji pon tak lagi ni...sedih..:)

maszull said...

assalamualaikum arelan...alhamdullilah moga gembira dgn bonus yg diperolehi itu...:)

OrangBiasa said...

bro blanja la~ huhu

Noraim said...

hah, ingat tu! jng boros sgt. tp kalau duit habis belanja sy takpe. hikhik.

just joking.

#ore kelate kem salam balik. hee.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

muhasabah diri.hehe ;)

sntiasa bersyukur ngan apa kita dapat

syafiqakarim said...

ehem.
huluq sket :p

Eza Boom Boom :) said...

ce wat contest sikit kt blog.. hee.. share2 rezeki.. Hihik.. :P

N.Aima K said...

simpan bonus tu simpaaaan

msredcheesecake said...

Betul tu... Ingatlah msred yg xpat bonus ni...haha....

Cik Penguin_Solehah said...

wah ,untunglah dpt bonus,alhamdulilah =)

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

alhamdulillah...jgn lupa sedekah ye:)

Rohani Hashim said...

waaa seronoknya dapat bonus....hehe alhamdulillah rezeki ;)

9n0L4 said...

wah wah wah. sedekah jgn dilupe. ;)

Miss BaNu said...

wah minat bola ek..belanja geng2 gsf ni hehe

Mr.Clive said...

lek lek...portugal xde nasib...sabar sabar...ekekeke :P

Masha Meisters said...

tahniah geng! jom lanje2 org cini...hehe

Solehah Shamsuddin said...

eh rilekla dear.solehah pn sokong portugal sbnrnye.its ok.next time dyorg msti wt yg terbaik

wan nurul hezrina said...

sabar2 takdok rezkituh..tp lmbt lg nak tunggu europulakkan..huhu..