Thursday, August 2, 2012

BeRMuLa oPeRaSi

1 Ogos 2012, hari pertama aku menganggur setelah 27 bekerja di Ichikoh sebaik tamat pengajian. Awal pagi dah bergerak ke Senawang untuk bersihkan rumah baru. 5 kali naik turun tangga tingkat 3 angkut barang dari rumah bawa masuk kereta. Berpeluh aku dibuatnya. Sampai rumah, mula ngan cuci bilik air dulu. Pastu mop semua bilik yang ada termasuk la ruang tamu & dapur.

Dalam pukul 1.30 petang setel sume, balik Nilai. Ingatkan nak tukar duit raya tapi duit baru belum leh tukar lagi sehingga lah minggu depan. Lepas Asar, ambil si dia balik dari kerja & gi bazaar ramadhan kat Taman Semarak.  Lepas je tu terus bergerak gi Abbas (kedai makan faveret) untuk berbuka puasa ngan budak-budak Engineering + PM. Nilah kali pertama buka puasa ngan diorang tahun ni. Heheheh...Memang kenyang la.

*2 set semua skali untuk 6 orang makan*

Hari ni lak, melangut je kat rumah dari pagi. Hajat di hati nak test la gerak dari rumah kat Senawang gi tempat keje baru, Honda Alor Gajah tapi hujan lak pagi tadi. Kemas la rumah ni sikit-sikit. Lepas Asar, gerak gi Ichikoh untuk pulangkan segala apa yang perlu : unifors, employee ID, kunci loker, kasut putih, cap etc. Dahla pakai selipar. Terpaksa pinjam kasut pak guard nak masuk pejabat. Aiyooo...

Esok jawabnya gi hantar lagi sket barang ke rumah baru. Pastu urusan bank pe semua lagi. Banyak gak benda tak setel lagi rupanya aku ni. Hmmmm

43 comments:

Chic Na said...

penatnya naik turun tangga. huhu..
buat sikit2, nanti setel la semua tu.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

hmmmm..... makan kew...

Si Matatajam said...

Uishhh letih tu naik turun tingkat 3...

Rapunzeel Cikilolo said...

Semoga tmpt kerja baru lebih awesome!

Arina Shamsul said...

Takpe2 ..exercise banyak badan sihat,otak cergas tehehe

Semoga Allah permudahkan urusan kamu :)

Cik tikah said...

sdpnya ikan tuh :P

dyabunga said...

nasb baik pak guard tu bg pnjm kasut kan..haha

Cik Awin said...

makan...makan...makan...

are_lin@yu said...

dah pindah umah..hehe

Deqla manjew said...

elok naik tangga..petua utk jantung sihat tu...hihi...hrp2 semua urusan lancar k.

fiza said...

Smoga sumanya berjalan dgn lancar.

Nurmujahidah Ismail said...

ala,, kalau tak de keje,, bosan lak tgh cuti ni kan,,, huhu,, bleh la online selalu pasni,, hehe

Cik Nur said...

syoknya hujannn..!

sini lama dah tak hujan..
pelan2 settle arelan, lama2 selesai semua.. :)

paripariputih said...

Best tak pakai kasut pak guard ha ha ha >..< apakah?? makanan kat atas tu memang layan... :)

O CIKTEDDY said...

er bnyknye urusan..moga dipermudahkan ya ^^

Masha Meisters said...

nasib baik ada pak guard...kalau tinggal cleaner je? pakaila kasut phua chu kang....hehe

Wanieys said...

naik tangga bagus tau untuk kesihatan hihi...semoga semua berjalan lancar yer :)

Cikgu Ma said...

akak rindu nk mkn nasi kerabu kat pasar malam tmn semarak tu...huhuu

Cik Aini said...

bulan2 puasa turun nik tgga angkat brg mmg letih giler la Alan..
xpe2 dugaan d bulan puasa.hehehe

Noraim said...

banyak betul urusan eh.

sehari tak cukup, buat jd 2,3 hari eh. hehe.

Cendol said...

adosshh cendol bace je pun dah rase penat turun naik tangge.haha sabo je la.perot dah kenyang boleh naik tangge lagi buang lemak :p
baikk hati pak guard.hihi
moga dpermudahkan segala urusan kamu.nanti setel la semua tu.pndh rumah mmg penat dn jnuh!

ஜ miss klanika ஜ said...

larat ke bulan-bulan puasa ni ke hulu hilir. pheww~

lelamaisara said...

penat ti turun naik tangga 3 tingkat...5 kali pulak tu..tak pe2...badan sihat nanti..:)
semoga urusan dapat diselesaikan..:)

JebengOtai™ said...

byk nya juadah berbuka bro..hehe

Mr.Clive said...

hohoh terbaekk!!!
lauk2 tu,kongsi2 xleh?ekekek

profmie said...

peh..mst pent ulg alik nek tgga..xpe..bgus utk senmn.hehe..
eh,xtukr lg duit rye..cept2x g tukr semenatara byk lg duit bru.hihi

iKhRam said...

wah..
rumah kat senawang tu..
dekat la kita....
hahaha..

babycomel said...

Honda Alor Gajah, wooo i like ;)

Cik TeN10 said...

Cemana plak dgn suasana kerja di tempat baru ?

Honda alor gajah ?.. Nk try apply situ gak boleh ? :p

aNiss :):) said...

kerja alor gajah, rumah kat senawang?? jauhnyaa~

Nyue said...

slow2...hope semua settle...

opss..nak hadiah kawin..bleh..bg alamat..hahahah...
nyeu kawin nk nk hadiah besar,,,ahahahaa

9n0L4 said...

ni mkn ke melantakkkk. hehe.

widiea azira said...

cer mkn sikit xleh ke. .haha mcm bls dendam je nih haha

eva said...

byk nyer keja.. xpa2.. pelan2 ckit2 nanti cepat siap.. kene plan betul2 kepala tak runsing.. hehe

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

ehemm bila mau lepak? hehe

N.Aima K said...

salam singgah!! ;) lama x singgah sini..

msredcheesecake said...

dah dekat majlis nye makin bz la...

Rohani Hashim said...

menarik nya ikan tuh ha...uishhh terliur.ahaha dh kenyang brbuka pun trliur,apatah lagi kalau tgh brpuasa;)

LubLy said...

fuh fuh fuh (telanairliurjerknieh)

paripariputih said...

ISU RAYA BUMPER: JENIS-JENIS MANGKUK! http://paripariputih.blogspot.com/2012/04/jenis-jenis-mangkuk.html

LYAfrina said...

nampak sibuk sgt2..apa2 pon take care ye..& moga dipermudahkan sgala urursannya

anamizu kaito said...

ehem ~ bz benor nampak gaya.. hehe

Yana Libra said...

busy nye..setelkan slow2 ye~ :)