Wednesday, February 20, 2013

WoRDLeSS WeDNesDaY : LoKCiNg

*Lokcing a.k.a Satay ikan*

Bukan senang nak cari kat tempat lain selain Pantai Timur. Kalau orang pantai timur jual kat sini pon takde selaku cam kat Pantai Timur. 

34 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

baru je dgr kawan rumah cerita benda ni tadi...

sedap ke?

Cik Nur said...

lama tak mkn.... :)

Awalnya WW alan..hihihi

Chic Na said...

sedapnya.. lama tak makan. :)

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI said...

makanan masa kecik2 dulu , dulu murah je... skrg dh mahal cikit

QasehnyaRania said...

suka makan ni.. baru tahun lepas dapat makan..kat kedah n kuala perlis

Belog PenaMaya said...

teringin nak rasa. nak pegi pantai timur jauh plak.

KiD said...

pekena malam-malam.. fuuhhhhh

Arina Shamsul said...

benda ni macam keropok lekor ke? tak pernah makan..huhuhu

NinaAz said...

hai! salam kenal.!! this is my feberet!! sate ikan... hihi

N.Aima K said...

hu hu hu...tak pernah makan lagi..nampak mcm sedap..terliur sudah!!

Nyue said...

hur..lokcing..sedapnyee...tp yg kat kl xsdp..keras..

Denaihati said...

tak pernah jumpa orang jual lagi kat sini...

Cik Aini said...

kalo blk kg boleh la mkn..tp lokching kat perlis bkn satay ikan je..mcm2 jenis termasuk pulut sotong :)

Eza Boom Boom :) said...

owh, baru tau pasal ni.. huhu. nak gak rasa suatu hari nanti.

lelamaisara said...

wah tak pernah makan satay ikan ni...wow...

Mrs Velentine said...

nda pernah makan..minta sikit..hehe

Knor said...

pernah mkn..tapi tak suka

Cik Awin said...

1st time dengar LOKCING ;)

Myra Jay said...

Adehhh terlir beb..

Dah le lama tak makan ;D

9n0L4 said...

tak abis lagi ke isu sate ikan ni. hehehe.

Yumida Huda said...

ooooo sedap! telan airliur je

Si Matatajam said...

Owh sate ikan rupanya...M ingat apa tadi...nak skit..

are_lin@yu said...

sedapnya lama tak makan.

Fiza Rahman said...

Sedapnya. Dah lama tak mkn sate ikan.

Deqla manjew said...

wahhhh dah la tgh lapar niii....huhu

shah said...

sedap ooo...tapi makan sikit mana puas...kurang2 10 cucuk

نورعيم said...

kt kelantan byk la benda ni. ptg2 makan syok.

dya bunga said...

lama xmkn mknn tu..hihi

Kesuma Angsana said...

sedap ni klu kelik kg en hubby kat kelate mesti beli ni !

Etuza Ezawarna said...

apa tu macam nampak nampak lembut dan sedap ja

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

lama xmakan satay ikan hihi

Mas Zull said...

assalamualaikum arelan...sedapnya...:)

Ezad Skytech said...

heee...kat area rumah aq masih ada jual lagi sate ikan ni...daripada zaman sekolah dulu harga masih sama...tak berubah...mcm tu je..hee~

fadz lina said...

kat terengganu makanan ni dipanggil sate ikan
setau saya lokcing tu makanan lain